دهقان: عدم همراهی فراکسیون‌ها طرح‌های استیضاح را بی‌نتیجه می‌گذارد

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با توجه به حضور مجلس نهم در ماه‌های پایانی و سرنوشت نامعلوم استیضاح‌ها هیئت رئیسه توصیه‌ای بر ارائه استیضاح‌ ندارد.

عدم ارائه درخواست "محمد دهقان" عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اعلام برخی نماینگان برای ارائه درخواست استیضاح وزیر نفت به هیئت رئیسه اظهار کرد: درخواستی مبنی بر استیضاح زنگنه وزیر نفت تاکنون از سوی نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس ارائه نشده است.

نماینده مردم چناران و طرقبه با تاکید براینکه درخواست استیضاح حق قانونی نمایندگان مجلس است، گفت: با توجه به حضور مجلس نهم در ماه‌های پایانی عمر خود و سرنوشت نامعلوم استیضاح‌ها هیئت رئیسه مجلس توصیه‌ای بر ارائه درخواست استیضاح توسط نمایندگان ندارد.

وی ادامه داد: فراکسیون‌های رسمی مجلس به دلیل آنکه استیضاح‌ها را در شرایط کنونی به صلاح کشور نمی‌داند آن را تعقیب نمی‌کنند، مسلما در صورت عدم پیگیری یک استیضاح توسط فراکسیونی نتیجه‌بخش هم نخواهد بود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: هیئت رئیسه مجلس نیز به استقبال استیضاح‌ها نمی‌رود اما در صورت اصرار نمایندگان طبق قانون عمل خواهد کرد.

دهقان اذعان کرد: برخی نمایندگان مجلس گاهی با علم به اینکه استیضاحی به سرانجام نمی‌رسد اما برای آنکه مردم در جریان حقایق یک وزارتخانه قرار بگیرند بر روی استیضاح یک وزیر اصرار می‌ورزند که البته این عمل مطلوبی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: معتقدم هیئت رئیسه توصیه‌ای در شرایطی که نماینده‌ هدفش از استیضاح تنها برکناری وزیر مربوطه باشد، نخواهد داشت.

شایان ذکر است؛ روز دوشنبه (25 آبان ماه) شکرخدا موسوی رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی مجلس اعلام کرده بود که طرح استیضاح وزیر نفت را روز سه‌شنبه (26 آبان ماه) تحویل هیئت‌رئیسه مجلس خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار