شهرکرد؛

استقرار پايگاه سنجش سلامت در صدا و سيمای مرکز چهارمحال و بختیاری

همزمان با «هفته ملی دیابت» با شعار «زندگی سالم و دیابت»، پايگاه سنجش سلامت در صدا و سيماي مرکز چهارمحال و بختیاری مستقر شد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با «هفته ملی دیابت» با شعار «زندگی سالم و دیابت»، پايگاه سنجش سلامت به مدت 2 روز در صدا و سيمای مرکز چهارمحال و بختیاری مستقر شد.

در اين پايگاه، قند خون، فشار خون و توده بدني بيش از ۲۰۰ نفر از كاركنان این مرکز اندازه گيري شد.

تيم بهداشتي مستقر در اين پايگاه شامل پزشك عمومي، پرستار، كارشناسان تغذيه با ارائه خدمات مشاوره اي و توزيع بروشور هاي آموزشي با موضوعات سلامت و ديابت بين مراجعين بر حفظ سلامت و خود مراقبتي تاكيد كردند.

همچنين در مواردي كه كاركنان با مشكل مواجه بودند و نتايج سنجش آنان با استاندارد ها تطابق نداشت، به كلينيك هاي درماني استان ارجاع داده شدند.

اين پايگاه در راستاي تاكيد بر شناسايي بيماران ديابتي، انجام اقدامات پيشگيرانه و كنترل اين بيماري با همكاري روابط عمومي و معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکی استان و مركز بهداشت شهرستان شهركرد برپا گردید.

گفتنی است 20 تا 26 آبان با عنوان «هفته ملی دیابت» نامگذاری و شعار امسال این هفته «زندگی سالم و دیابت» اعلام شد. 14 نوامبر برابر با 23 آبان نیز روز جهانی دیابت است.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.