همدان؛

40 درصد آمار کشته شدگان در استان همدان، موتورسوار هستند

رئیس ‌پلیس راهور ناجا گفت: چهل درصد آمار کشته شدگان در استان همدان موتورسواران هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سردار مهری گفت:  هر روز که می گذرد شاهد افزایش تعداد خودروها هستیم به طوری که در حال حاضر 17 میلیون خودرو و 10 میلیون موتور سیکلت در کشور شماره گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله بر تعداد خودروها افزود می شود و این درحالی است که باید متناسب با زیرساخت های کشور این امر انجام شود.

مهری گفت: در استان همدان 40 درصد تصادفات مربوط به موتور سواران است و این در حالی است که میانگین کشوری 35 درصد و از میانگین کشوری بالاتر است و این مهم نشان می دهد شهرهای همدان نیازمند ساماندهی و اجرای قانون و مقررات هستند.

وی بیان کرد: همچنین 40 درصد از کشته ها در شهر همدان مربوط به عابران پیاده است که میانگین کشوری 9/44 است که همدان به این لحاظ از وضعیت مناسبتری برخوردار است.

رئیس ‌پلیس راهور ناجا تصریح کرد: با بهره گیری از تجهیزات و فناوری جدید در کلان شهرها می توان از آمار تصادفات کاسته و بر رعایت قوانین و مقررات افزوده می شود.

سردار مهری بیان کرد: روشنایی معابر، معماری مناسب و دیده شدن عابر پیاده در شب از عوامل کلیدی در کاهش تصادفات است.

وی با بیان اینکه باید سوخت های خودروها استانداردسازی شوند، گفت: همچنین رسانه ها باید در خصوص آگاهی رساندن به مردم در مورد معضلات آلودگی محیطی و وسایل نقلیه تلاش کنند.

وی افزود: در حال حاضر کشور ما از موتورسیکلت های قدیمی استفاده می کند و این در حالیست که باید از وسایل نقلیه پاک برقی و الکترونیکی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در آستانه برنامه ششم پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک و آموزش توجه ویژه دارد و از همه دستگاه های متولی خواستار همکاری در این زمینه است.

رئیس ‌پلیس راهور ناجا ابراز داشت: از 27 هزار و 800 نفر کشته در سال 84 به 16 هزار و 800 نفر در سال 93 رسیده است که شاهد کاهش 10 هزار نفری آمار تصادفات هستیم.

سردار مهری بیان کرد: امروز در کشور 10 میلیون دانش آموز تحت عنوان همیار پلیس، 15 هزار نفر دهیار تحت عنوان راهوران معلم ترافیک و فرهنگیار ترافیک در کشور با پلیس راهنمایی و رانندگی فعالیت می کنند.

وی گفت: آموزش بخش از مشکلات ترافیکی را کمتر می کند و آموزش تخصصی به رانندگان مختلف اتوبوس و تاکسی و اهدای کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران در راستای جلوگیری از آمار کشته شدگان می باشد.

انتهای پیام/ی



برچسب ها: موتوری ، همدان ، آمارها ، کشته ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.