کرمان؛

15 در صد دیابتی ها به زخم پا دچار می‌شوند

فوق تخصص غدد درون ریز گفت: پانزده درصد دیابتی ها به زخم پا مبتلا میشوند که باز در پانزده درصد از این بیماران مجبور به قطع عضو می شود.

به گزار ش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان دکتر مهاجری تهرانی فوق تخصص غدد درون ریز و معاون پژوهشی مرکز تحقیقات غدد در کارگاه آموزشی پای دیابتی ویژه پرستاران استان کرمان، افزود: زخم پا از عوارض دیابت است و ممکن است قطع پا را در نهایت بدنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد : در دنیا هر سی ثانیه یک پا بدلیل زخم پای دیابتی قطع میشود در صورتیکه در هشتاد درصد این موارد ، قطع عضو قابل پیشگیری است.
دکتر مهاجری افزود: بیماران برای پیشگیری باید روزانه پاهای خود ر ا از نظر ابتلا به زخمهای مشکوک معاینه کنند ، پا را با اب ولرم شستشو دهند ، از پوشیدن کفشهای تیز و تنگ خودداری کنند ، در صورت خشکی پوست پا از کرمهای مرطوب کننده و چرب کننده استفاده کنند و ناخن انگشتهای پا را از ته نگیرند

گفتنی است :این کارگاه دو روزه با هدف افزایش توانمندی پرستاران و ارتقاء سطح دانش و مهارتهای بالینی آنها برای مراقبت از زخم پای دیابتی برگزار و طی آن علاوه بر توضیحات تئوریک ، بیماران دیابتی هم حضور میابند تا آموزشها بصورت عملی صورت گیرد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: دیابت ، زخم ، پا ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.