امضای توافق احداث نیروگاه هسته‌ای میان روسیه و مصر

العربیه گزارش داد: مسکو و قاهره توافق ساخت نیروگاه هسته‌ای‌ امضا کردند.

امضای توافق احداث نیروگاه هسته‌ای میان روسیه و مصر
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العربیه، مسکو و قاهره توافق احداث نیروگاه هسته‌ای امضا کردند. این توافق را "محمد شاکر،" وزیر برق مصر و دبیر کل کمیته انرژی اتمی روسیه امضا کردند. 

این توافق بین شرکت «روس اتم» روسیه و دولت مصر، برای ساخت اولین نیروگاه اتمی در ساحل شمال غربی مصر امضا شد. عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر پس از این توافق اعلام کرد که هدف قاهره از ساخت نیروگاه، رسیدن به انرژی برق است. وی تاکید کرد که کشورش به معاهده منع تسلیحات اتمی پایبند خواهد بود.

السیسی کمتر از یک ماه پیش در دیدار با رییس شرکت «روس اتم» روسیه درباره احداث یک نیروگاه اتمی در مصر به بحث و تبادل نظر پرداخته بود. السیسی دو ماه قبل در دیدار از مسکو، با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در خصوص احداث نیروگاه اتمی در مصر به توافق رسیده بود. 

رییس شرکت روس اتم روسیه خاطرنشان کرده بود روسیه در مصر چهار واحد 1200 مگاواتی نیروگاه هسته ای مطابق با شرایط ایمنی تایید شده احداث می کند.

السیسی تاکید کرد همکاری روسیه و مصر نشان می دهد که سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا تاثیر منفی بر روابط دوجانبه نگذاشته است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار