40 درصد مردم کشور از بیماری دیابت خود اطلاع ندارند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: 10 درصد مردم در کشور به دیابت مبتلا هستند که 40 درصد آنها از بیماری خود اطلاع ندارند.

دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص میزان شیوع بیماری‌ دیابت در کشور گفت: دیابت یکی از بیماری‌های مزمن در کشور و از علل عمده بیماری‌های غیر واگیر که هم خود موجب مرگ و میر می‌شود و هم باعث سکته‌های قلبی و مغزی می‌گردد، بنابراین یکی از تمرکزهای اصلی ما در آینده پیشگیری و کنترل بیماری دیابت است. 

وی افزود: حداقل 10 درصد ایرانیان به بیماری‌ دیابت مبتلا هستند که نزدیک به 40 درصد آنها از بیماری خود مطلع نیستند و علت اصلی بیماری دیابت چاقی، عدم تحرک، تغذیه نامناسب و ژنتیک است. 

وی در خصوص میزان استقبال مردم در مورد برنامه دیابت گفت: ما از استانداردهای جهانی خیلی فاصله داریم و مردم هنوز دیابت را جدی نگرفته‌اند، بنابراین استقبال مردم از برنامه دیابت در هفته گذشته چندان رضایت بخش نبوده است باید در کشور فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری صورت گیرد. 

وی در پایان گفت: با برنامه‌هایی که برای کنترل و درمان دیابت توسط وزارت بهداشت و درمان در حال اجرا است امیدواریم در آینده شاهد کاهش روند صعودی ابتلا به دیابت در کشور باشیم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
برچسب ها: دیابت ، آموزش ، ژنتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۴
وقتی خودشون خبر ندارن دیابت دارن شما چجوری میفهمین؟!!!
آخرین اخبار