بزرگترین میز مطالعه کشوردر حدود یک کیلومتر از محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابورتا مسجد جامع با حضورمسئولین و مردم فرهنگ دوست این شهرستان برپا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور گفت: بزرگترین میز مطالعه کشور به طول یک کیلومتر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که نماد امروز فرهنگی است تا مسجد جامع که نماد فرهنگی کهن نیشابور است برپا شد و هدف، ایجاد شوق و نشاط بین مردم و افزایش سرانه مطاله است .

عباس کرخی افزود : تلاش میکنیم تا در سال های آینده مطالعه را در شهرستان نیشابور رواج داده و کتاب این یار مهربان را که شاید برخی با آن نامهربان شده اند به بین مردم وخانواده ها بیاوریم.

وی با بیان اینکه شهروندان نیشابوری همیشه در کارهای فاخرجلوتر بوده اند، ادامه داد : نیشابوریکی از جدی ترین نامزد های پایتخت کتاب، در سال 94 است و برنامه هایی را در این راستا انجام می دهیم تا به حق مردم نیشابور برسیم .

کرخی یاد آورشد: این طرح برای فرهنگ سازی کتاب خوانی پیشنهاد داده شد و امیدواریم در گینس با عنوان بزرگترین میز مطالعه ثبت شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور گفت : این طرح را در واقع رکورد زده ایم ولی طرح اولیه از باغ امین اسلامی تا فرهنگسرای وکیلی بود که بدلیل مشکلات این طرح کوتاه تر شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور عنوان کرد : با تشکیل این برنامه ها نیشابور بعنوان پایتخت کتاب ایران به طورجدی مطرح خواهد شد و این طرح با نگاه به پیشینه تاریخی و فرهنگی نیشابور اجرا شد شهری که بنا به گفته شهید مطهری یکی از پایگاه های گسترش فرهنگ اسلامی در جهان بوده است که متاسفانه با حمله مغول ها به نیشابور کتابخانه ها ، مدارس و ... زیادی از بین رفتند .

کرخی تصریح کرد: هدف از این برنامه گسترش طرح مطالعه بین شهروندان و ترویج فرهنگ کتاب خوانی بین مردم شهر نیشابور و ورود کتاب در منازل وافزایش سرانه مطالعه است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.