آمازون، سرزمینی موعود برای دزدان اطلاعات

ظاهرا دست های پشت پرده ای در آمازون مشغول فروش تبلت های آلوده به جاسوس افزار هستند که هزاران کاربر را آلوده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت امنیت اینترنت چیتا (Cheetah)، تروجانی به نام «کلودسوتا» (Cloudsota) را یافته است که به صورت پیش‌ فرض بر روی بسیاری از تبلت‌ های فروشگاه اینترنتی آمازون قرار دارد. بسیاری از کاربران، گزارش‌هایی را در مورد یک سری نرم‌ افزار پاک نشدنی، پاپ‌ آپ‌ها و تبلیغ افزار ها بر روی تبلت‌ های خریداری‌ شده از آمازون داده‌اند. چیتا در بررسی‌ های خود متوجه شد کلودسوتا دسترسی به کد های اصلی سیستم‌ عامل دارد و اگر آن را پاک کنید، باز خود را بر روی تبلت نصب می‌کند.

آمازون، سرزمینی موعود برای دزدان اطلاعات

تروجان موردنظر می‌ تواند نرم‌ افزار های امنیتی را از روی تبلت پاک کند، صفحه‌ نمایش تبلت را تغییر دهد و بد افزار های دیگر مانند تبلیغ افزار را بر روی تبلت نصب کند. نکته تعجب‌ آور اینجا است که آمازون هیچ اقدامی برای جمع‌ آوری این تبلت‌ ها نکرده است. تاکنون 17 هزار تبلت آلوده شناسایی شده‌اند و آمار ها از آلودگی 100 هزار تبلت حکایت می‌کند. ب

ممکن است افراد واسطی که وظیفه‌ تأمین این تبلت‌ ها را دارند اقدام به نصب بد افزار بر روی آن ها کرده باشند؛ مسئله‌ ای که خبر از وجود یک گروه سازمان‌ دهی شده در پشت پرده می‌دهد. تحقیقات در این زمینه هنوز ادامه دارد و مسئولان آمازون هم هنوز هیچ واکنشی به این اخبار نشان نداده اند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.