اردبیل؛

نقش و جایگاه مهم شرکت‌های دانش بنیان در توسعه علمی جامعه

معاون پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت:‌ پارک علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان نقش و جایگاه مهمی در توسعه علمی جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محسن دیندار در کارگاه آموزشی کسب و کار مبتنی بر فناوری و دانش بنیان در اردبیل اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان اردبیل از راه‌اندازی کسب و کار مبتنی بر فناوری و دانش بنیان حمایت می‌کند و در این حوزه آمادگی لازم را برای ارائه مشاوره‌های مختلف برای راه‌اندازی این کسب و کارها دارد.

وی گفت: پارک علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان نقش و جایگاه مهمی در توسعه علمی جامعه دارند.

معاون پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: برای راه‌اندازی یک واحد مبتنی بر فناوری، لازم است تا چرخه کامل تبدیل ایده به ثروت تشریح شود و کارآفرین آگاهی کاملی از مسیر حرکتی خود به سوی اهداف تعیین شده داشته باشد تا بتواند در این حوزه به برنامه‌های مورد نظر دست یابد.

دیندار تصریح کرد: فردی که بیکار است هیچ بهانه‌ای برای ایجاد یک فرصت شغلی برای خود ندارد چرا که با ایجاد پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد می‌توان وارد چرخه کسب و کار شد و این روش را به شکل فناورانه پیش برد.

وی ایده‌پردازی را نخستین گام در راه‌اندازی کسب و کار فناورانه دانست و بیان کرد: فناوری با تحقیق و توسعه و نوآوری با خلاقیت حاصل می‌شود و در هر دو مسیر باید یک ایده‌پردازی جامع انجام شود.

معاون پارک علم و فناوری استان اردبیل در ادامه بازاریابی را حلقه مفقوده تجاری‌سازی و نقطه‌ آسیب‌پذیری مراکز تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان برشمرد و تصریح کرد: برندسازی محصولات و حضور در بازارهای جهانی موضوع مهمی است که یک کسب و کار باید در پی داشته باشد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، پارک ، علم ، فناوری ، شرکت ، دانش ، بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.