اردبیل؛

راه اندازی 20 دستگاه دیالیز تا دو ماه آینده در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از راه اندازی 20 دستگاه دیالیز در بیمارستان بوعلی اردبیل تا 2 ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرهاد پورفرضی گفت: با دستور معاون وزیر بهداشت و حمایت مسئولان استانی 20 دستگاه دیالیز در بیمارستان بوعلی اردبیل تا دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود تا دغدغه و نگرانی بیماران کلیوی در استان برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 460 بیمار کلیوی در استان اردبیل تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی هستند، بیان کرد: از نظر خدمات‌رسانی به این بیماران در بیمارستان‌های استان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر 10 دستگاه دیالیز در بیمارستان‌های استان راه‌اندازی شده و برای هر 4 بیمار دیالیزی یک دستگاه دیالیز وجود دارد که خوشبختانه این امر مطابق با استاندارد بین‌المللی است.

پورفرضی افزود: 10 دستگاه دیالیز نیز در بیمارستان شهرستان‌های استان ایجاد شده است تا بیماران کلیوی در این شهرستان‌ها مشکلی در این زمینه نداشته باشند و مجبور به مراجعه به مراکز استان نشوند.

وی حمایت از بیماران کلیوی توسط خیرین و مردم را یک نکته اساسی و مهم برشمرد و گفت: باید مشارکت خیرین و مردم برای حمایت از بیماران کلیوی افزایش یابد تا این بیماران از نظر هزینه درمان مشکل خاصی نداشته باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.