گزارش وب سایت زیرو هدج:

سعودی‌ها، پدران داعش/ آل سعود، تروریست‌های داعش در لباس سفید

به نوشته «زیرو هدج،» آمریکا در مبارزه علیه تروریسم، با داعش سیاهپوش می‌جنگد و با داعش سفیدپوش دست می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب سایت «زیرو هدج» در گزارشی نوشت: تروریست‌های داعش در لباس سیاه جنایت می‌کنند و میراث فرهنگی را از بین می‌برند. همین اقدامات را آل سعود نیز انجام می‌دهد؛ با این تفاوت که سعودی‌ها لباس سفید می‌پوشند. در این میان، آمریکا نیز از یک طرف مواضع تروریست‌های داعش در عراق و سوریه را هدف قرار می ‌دهد و از طرف دیگر، با مقامات عربستان دست دوستی می‌دهد.

آمریکا روابطش با عربستان را به بهای فراموش کردن اقدامات داعش‌مآبانه آل سعود حفظ می‌کند. عربستان سعودی، خود داعشی است که با ایجاد، گسترش و حمایت مالی از وهابیت، این گروه تروریستی را ایجاد کرد.

همین مسئله، بسیاری را نسبت به ادعاهای غرب مبنی بر مبارزه با تروریسم بدبین کرده است؛ زیرا غربی‌ها به جای مبارزه با ریشه تروریسم و از میان بردن آن، با نتایج و اثرات آن مبارزه می‌کنند.

در ادامه گزارش مذکور آمده است: پرسشی که در این میان اهمیت دارد این است که چطور می‌توان از تأثیر داعش بر نسل‌های بعدی کاست؟ زیرا داعش یک گروه نظامی صرف نیست؛ بلکه یک فرهنگ است. درمان بیماری داعش کار ساده‌ای نخواهد بود؛ به این دلیل که عربستان متحد غرب باقی خواهد ماند.

انکار اقدامات عربستان بوسیله آمریکا، باعث ایجاد توهم تعادل می‌شود. افراط گرایی همچنان به عنوان پدیده شوم قرن تقبیح خواهد شد؛ اما هیچ توجهی به ریشه و حامیان آن نخواهد شد. این مسئله ممکن است در ظاهر آبروی آمریکا را حفظ کند؛ اما جان انسان‌ها را نجات نخواهد داد.

در پایان این گزارش آمده است: جنگ عراق را می‌توان مادر داعش و عربستان را پدر آن نامید. تا زمانی که این مسئله در نظر گرفته نشود، ممکن است در ظاهر تروریست‌ها شکست بخورند و عده‌ای از آن‌ها کشته شوند؛ اما دوباره متولد می‌شوند و تاریخ را تکرار می‌کنند. حملات پاریس را می‌توان نسخه جدید حادثه یازده سپتامر نامید. این حملات نیز از ذهن‌ها و وجدان‌ها پاک خواهند شد تا دوباره شاهد حوادثی از این دست باشیم. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار