زمین‌گیر بودن 30 فروند هواپیمای فوکر/ هواپیماهایی که فقط پول هدر می‌دهند

ناوگان هوایی ایران بسیار فرسوده است اما نکته‌ی قابل تأمل در این بین خریداری هواپیماهایی است که نه تنها پاسخگویی نیاز داخلی نیستند بلکه شرکت‌های سازنده هم حاضر به ارایه‌ی سرویس نمی‌باشند.

علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص هواپیماهای خریداری شده از شرکت فوکر گفت: این شرکت حدود 100 فروند هواپیما در دنیا ساخته است که حدود 30 فروند آن را در کشور ما خریداری کرده است.

وی با بیان اینکه این 30 فروند هواپیما در فرودگاه مهرآباد پارک شده و از آنها هیچ استفاده‌ای نمی‌شود، اظهار داشت: علت این امر آن است که تنوع در خرید مدل‌ها موجب شده تا قابلیت جابجایی و انتقال قطعات به دیگر هواپیماها وجود نداشته باشد.


مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه تصریح کرد: شرکت سازنده‌ی هواپیماهای فوکر هلندی است که تولیدات آن متوقف شده و حدود 30 فروند آن را کشور ما خریداری کرده است.

وی با بیان اینکه این هواپیماها به جهت خرابی موتور و افزایش تحریم‌ها زمین‌گیر هستند افزود: این شرکت هواپیمایی نه تنها اعلام کرده که مسئولیت این پروازها را برعهده نمی‌گیرد بلکه حاضر به ارائه سرویس به کشور ما نمی‌باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار