رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به موضوع درخواست تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت از سوی برخی نمایندگان، واکنش نشان داد.

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در رابطه با موضوع درخواست تحقیق و تفحص برخی از نمایندگان مجلس درباره طرح تحول سلامت، در گفت و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران ،واکنش نشان داد.

وی افزود: قطعا هر اقدام بزرگی انتقاداتی به آن خواهد بود. 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه متذکر شد: معتقدم همواره یم سری مسائل ریشه سیاسی داشته و بر اساس واقعیات مطرح نمی‌شود.

شهریاری تصریح کرد: معتقدم به دلیل اینکه حوزه انتخابی برخی از نمایندگان در شهرهای بزرگ بوده، این نمایندگان خیلی ارتباط رو در رو با مردم نداشته و مراجعات مردمی زیادی ندارند چرا که بنده و همچنین سایرنمایندگان شهرستان ها سابقا بسیاری مراجعه کننده داشته ایم که از مشکلات مربوط به هزینه‌های بیمارستانی خود ناراضی بوده‌اند که پس از اجرای این طرح در بیمارستان‌ها حتی مراجعات دفاتر ما هم کمتر شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: معتقدم طرح تحول سلامت توانسته به خوبی رضایت خاطرمردم را جلب کند.

شهریاری در ادامه با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر بالا بودن هزینه‌های طرح تحول سلامت در کشور گفت: هزینه‌های بالای طرح تحول سلامت امری مشهود است اما باید این نکته را هم مد نظر داشت که بسیاری از کشورها همواره درصد بالایی از بودجه سالیانه خود را به بودجه سلامت اختصاص می دهند.

نماینده مردم زاهدان در ادامه با بیان اینکه برخی می گویند نباید هزینه‌های هنگفتی خرج بیماران سرطانی شود، افزود: ما هم اگر بیمار سرطانی داشته باشیم تمام زندگی خود را خرج بیمارمان میکردیم بنابراین وقتی قشری در طبقه مستنضعفان جامعه قرار دارد و نمی تواند هزینه‌های درمانی خود را متقبل شود این جای سوال دارد که، پس چه کسی باید این هزینه‌ها را پرداخت کند؟

وی افزود: نمی‌توان با فرض اینکه چون ممکن است بیمار سرطانی تا 6 ماه دیگر براساس سرطان جان خود را از دست دهد، هیچ کاری برای آن انجام نداد،‌چرا که این گونه اظهارات بدون شک مغایر با منویات انسانی و اسلامی است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان با بیان اینکه تذکر، سوال و تحقیق و تفحص از جمله حقوق مسلم نمایندگان است، خاطر نشان کرد: معتقدم حتی اگر درخواست تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت در صحن مجلس هم مطرح شود این تحقیق و تفحص راه به جایی نخواهد برد.
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار