مقام آمریکایی: منابع درآمدزایی داعش بمباران شد

نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش گفت: منابع درآمدزایی داعش بر اساس یافته های اطلاعاتی بمباران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، برت مک گورک، نماینده ویژه اوباما رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش در پاسخ به اینکه چرا ائتلاف آمریکایی تا پیش از این تانکرهای سوخت و میادین نفتی زیر نظر داعش را بمباران نکرده بود، گفت: این جنگ برپایه اطلاعات است. مردم بسیاری اوقات از ما می خواهند حملات هوایی خود را تشدید کنیم، اما ما چنین کاری نمی کنیم. 

زمانی که ما از نیروهای زمینی پشتیبانی و حمایت می کنیم، حملات هوایی نیز به میزان چشمگیری افزایش می یابد. فرضا زمانی که نیروهای پیشمرگ کردستان عراق چند روز پیش وارد سنجار شدند و مسیر ارتباطی مهم برای تروریست های داعش را بین الرقه و موصل قطع کردند، ما فقط در یک روز تقریباً چهل حمله هوایی انجام دادیم.

اهداف مهم اقتصادی که اکنون بر آنها تمرکز کردیم، نتیجه اطلاعاتی است که از ماموریت نیروهای ویژه آمریکایی به دست آمد. 

نیروهای ویژه آمریکا در این ماموریت وارد خاک سوریه شدند و ابوسیاف، مهمترین تامین کننده بودجه برای داعش را به هلاکت رساندند.

ما در این عملیات، بیش از هر ماموریت دیگری در تاریخ فعالیت نیروهای ویژه آمریکا، اطلاعات به دست آوردیم. اندکی طول کشید تا این اطلاعات را ارزیابی و تحلیل کنیم، دریابیم اهداف تروریست ها دقیقاً چیست و سپس به شکل هماهنگ، اهداف را بمباران کنیم. 

بنابراین، تمرکز ما روی تاسیسات نفتی و کامیون های حامل سوخت است. البته باید توجه داشت که بسیاری از رانندگان این کامیون ها، شهروندان عادی سوریه هستند. بنابراین، ما هشدارهای لازم را با توزیع اعلامیه، پیام های رادیویی و مکتوب به آنها دادیم و گفتیم زمان آن فرارسیده است که از کامیون ها خارج شوید. به اعتقاد ما، این تلاش ها نیز نسبتا موثر بود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار