جراره:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حذف خام‌فروشی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به عزم جدی دولت در حذف خام فروشی دارد.

ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندرعباس در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه رشد اقتصادی در سطح خرد و کلان، نیازمند ایجاد ارزش افزوده در کشور است، گفت: این مهم بدون جلوگیری کردن از خام فروشی محقق نخواهد شد.

جراره افزود: واقعیت این است که ما زمانی به رشد اقتصادی می‌رسیم که  ارزش افزوده را در کشور ایجاد کرده و این ارزش افزوده قطعا با خام‌فروشی اتفاق نمی‌افتد، زیرا خام فروشی زنجیره تولید را در کشور از بین می‌برد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه تصریح کرد: چه در حوزه‌های مختلف نفتی و چه در حوزه‌های تولیدی و صنعتی، زمانی به موفقیت دست پیدا می‌کنیم که زنجیره اقتصادی آن را تکمیل کرده و از فروش مواد اولیه این حوزه به صورت خام جلوگیری کنیم.

جراره با بیان اینکه خام فروشی بسترهای اشتغال در کشور را از بین برده، افزود: با این عمل قطعا بسترهای ایجاد مشاغل مناسب از بین می رود و سبب می‌شود که به اهداف  توسعه اقتصادی و ایجاد زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی، دست پیدا نکنیم. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت:دولت موظف به جلوگیری از خام‌فروشی محصولاتی است که می‌توان آنها را فرآوری کرد لذا باید زمینه فرآوری آنها را ایجاد کرده و با این عمل ارزش افزوده، شغل و درآمدهای مناسب آن را حاصل کرد.

جراره در پایان افزود: گام جدی دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی باید جلوگیری از خام فروشی مواداولیه باشد تا سبب رونق فضای تولید و رسیدن به یک اقتصاد پویا و توانمند باشیم  که این مهم نیاز به یک نگاه مثبت، عزم جدی و مدیریتی مناسب دارد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۴
سواحل جنوب با بیش از ۲۰۰۰ هزار کیلومتر در پرورش آبزیان و مروارید وفراوری آنها و....در سیاستهای اقتضاد مقاومتی مورد تاکید است
آخرین اخبار