با تصویب نمایندگان، در لغو پروانه فعالیت شرکت بیمه در رشته بیمه شخص ثالث، صندوق، خسارات بدنی که به موجب صدور بیمه نامه‌های موضوع این قانون را پرداخت می‎کند.

«صندوق» در صورت تعلیق شرکت بیمه به خسارات بدنی بیمه‌‌گران رسیدگی می‌کند

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 1 آذرماه) در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه "بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث"، ماده 23 این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

براین اساس ماده 23 این طرح تصریح می‌کند: در صورت تعلیق یا لغو پروانه فعالیت شرکت بیمه در رشته بیمه شخص ثالث و ناتوانی آن از پرداخت خسارت به زیان دیدگان، به تشخیص بیمه مرکزی یا شورای عالی بیمه، یا صدور حکم توقف یا ورشکستگی آن به وسیله دادگاه صالح صندوق، خسارات بدنی که به موجب صدور بیمه ‌نامه‌های موضوع این قانون به عهده بیمه‌گر است را پرداخته، پس از آن به قائم مقامی زیان ‌دیدگان به بیمه‌گر مراجعه می‌کند.

تبصره1- دادگاه مکلف است نسبت به صدور حکم انتقال اموال و دارایی‌های بیمه‌گر مذکور تا میزان مبالغ پرداختی و خسارات وارده به صندوق اقدام نماید.

تبصره2- در صورت تعلیق یا لغو پروانه فعالیت شرکت بیمه، پرداخت خسارات مالی که برعهده شرکت بیمه مذکور است مشمول ماده 44 قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری مصوب 30/3/1350 خواهد بود.

همچنین نمایندگان 127رأی موافق، 1 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع با این ماده واحده موافقت کردنود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مجلس ، شخص ثالث ، لایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار