دولت آمریکا برای سرنگونی بشار اسد از تروریست حمایت می کند

دولت آمریکا در چهار سال گذشته با حمایت از گروه‌هایی که امروز آن‌ها را تروریستی می‌خواند تمام تلاشش را برای سرنگون کردن دولت سوریه به کار بست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور آمریکا که در مالزی به سر می‌برد، در حرکتی نمادین به دیدار پناهجویان رفت و از عشق به آنان گفت. اوباما اما اشاره‌ای به عوامل جنگ‌ها و نقش آمریکا اشاره‌ای نکرد.

 

باراک اوباما که برای شرکت در اجلاس رهبران جهان در همایش اقتصادی کشورهای جنوب شرقی آسیا موسوم به آسه آن به مالزی رفته است.

 

به نوشته سایت صدای آمریکا (VOA)، اوباما برای نشان دادن حمایت از پذیرش پناهجویان در سراسر جهان از یک مرکز آموزشی برای مهاجران در کوالالامپور که اکثراً پناهجویان میانماری هستند ، دیدن کرد و گفت: «یکی از دلائلی که می خواستم از این مرکز دیدن کنم این است که ما شاهد موج بی سابقه مهاجرت در جهان هستیم. جهان به درستی بر فاجعه انسانی که در سوریه در حال تکوین است، توجه دارد اما نباید فراموش کنیم که میلیون ها پناهجو از مناطق جنگ زده در جهان آواره شده اند و شصت میلیون نفر در سراسر جهان آواره اند.»

 

آقای اوباما بدون آنکه عاملان جنگ در خاورمیانه و پیدایش داعش را معرفی کند، گفت که "پناهجویان فرزندانی هستند که به عشق، حمایت و آموزش نیاز دارند".

 

دولت آمریکا در چهار سال گذشته با حمایت از گروه‌هایی که امروز آن‌ها را تروریستی می‌خواند تمام تلاشش را برای سرنگون کردن دولت سوریه به کار بست.

 

آخرین طرح اوباما در سوریه، آموزش دادن به شورشیان مخالف بشار اسد بود، اما این شورشیان آموزش دیده به اذعان مقامات نظامی آمریکا، پس از آموزش با سلاح‌های آمریکایی به تروریست‌ها پیوسته‌اند.

 

در همایش شرق آسیا و همایش اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا ، آسه آن ، در مالزی، باراک اوباما و رهبران کشورهای چین ، ژاپن ، روسیه ، هند ، کره جنوبی ، استرالیا و نیوزلند حضور دارند.

 

اوباما پس از ملاقات با نجیب رزاق نخست وزیر مالزی به خبرنگاران گفت، مالزی بخشی از ائتلاف جهانی علیه داعش است و می تواند در مقابله با تفسیر و تعبیر مخرب و منحرفی از اسلام، نقش فوق العاداه ای داشته باشد.

 

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در جلسه ای با فعالان جامعه مدنی در کوالالامپور ، پایتخت مالزی ملاقات کرد. او مالزی را کشوری توصیف کرد که طیف وسیعی از گروهای قومی و باورهای دینی را در خود جای داده است و از سنت مدارا برخوردار است.

 

اوباما در این جلسه در دفاع از حقوق و آزادی های مدنی گفت: «در مذاکراتم با رهبران آسه آن و همچنین با رهبران سراسر جهان بر این باور تاکید خواهم کرد که ارزش های بنیادین جهانشمول مانند آزادی مطبوعات ، آزادی مذهب ، آزادی اجتماعات ، ارزش هائی هستند که پایبندی به آن ها کشورها را قوی تر می کند.»

 

آقای اوباما بعدا در سخنان خود در نشست اقتصادی گفت پیمان تجاری موسوم به مشارکت ترانس پاسفیک، که تعدادی از کشورهای عضو آسه آن در آن حضور دارند ، معیارهای حقوق بشر و مقابله با کار اجباری را که او برده داری مدرن خواند، ارتقا خواهد داد.

 

اوباما گفت ، این مشارکت ، نمونه بارزی است که چگونه آمریکا و متحدانش می توانند برای بوجودآوردن جهانی که برای نسل های آینده می خواهیم ، همکاری می کنند.

 

آمریکا از اقدام چین در ساخت جزایر مصنوعی در مجمع الجزایر اسپارتلی نگران است و آن را گامی در گسترش توان نظامی پکن در آب های جنوب شرقی آسیا می بیند. عبور سالانه پنج تریلیون دلار کالا در دریای جنوب چین، گویای وزنه اقتصادی کشورهای منطقه است.
منبع:جام نیوز
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۴
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار