تبریز لاله باران می شود

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز از آغاز کاشت 2 میلیون پیاز گل لاله برای سال 95 در نقاط مختلف سطح تبریز خبر داد و افزود: این کلانشهر برای برگزاری باشکوه جشنواره گل های بهاری آماده می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، مهندس محمدحسین حسن زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: سال گذشته گلهای لاله برای نخستین بار در اطراف استخر ائل گلی تبریز کاشته شد که به دلیل اقبال عمومی نسبت به این اقدام، تصمیم بر این شد تا طی سال جاری جهت بهره مندی عموم شهروندان از این زیبایی و جلوه بصری بی نظیر، این گلها در مناطق مختلف کاشته شود.

وی با اشاره به برخی از محل های کاشت این گلها تصریح کرد: محوطه شهرداری مرکز در منطقه 3 ، میدان فرودگاه در منطقه 6 ، پارک ولیعصر در منطقه 1 ، میدان ائل گلی در منطقه 2 ، میدان شهدا و میدان ساعت در منطقه 8 ، میدان سرداران فاتح در منطقه 4 از جمله این محل ها به شمار می روند.

حسن زاده همچنین به دقت در نحوه کاشت این گلها توسط کارشناسان نیز اشاره کرده و افزود: در کاشت این لاله ها طراحی منظر به طور ویژه مدنظر قرار داده شده و توسط شرکت فروشنده و کارشناسان ناظر فضای سبز به طور صحیح و اصولی کاشته می شوند.

تبریز لاله باران می شود

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به اینکه تا 15 آذرماه کار کاشت این پیازهای لاله به اتمام می رسد، یادآور شد: این لاله ها در رنگ و نوع های مختلف بوده و از کشور هلند وارد شده اند.

وی همچنین تاکید کرد: در این بین سال آینده همزمان با رشد این لاله ها ، جشنواره لاله جهت ایجاد حس طراوت و شادابی در بین مردم، برگزار می شود.

حسن زاده این اقدام را باعث بروز جاذبه های خاص عنوان کرده و گفت: این جشنواره با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و دیگر دستگاههای متولی برپا می شود.

مدیرعامل سازمان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: برای نخستین بار 2 گونه پیاز نرگسی و موسکاری به تعداد 50 هزار از گونه در تفرجگاه ائل گلی کاشته شده است.

وی افزود : با خرید و کاشت این پیازها علاوه بر افزودن زیبایی مضاعف در سطح شهر و جایگزینی با گونه های کم کیفیت ، سازمان از لحاظ مدیریت منابع مالی نیز اقدامات چشمگیری انجام داده و از هدر رفت منابع مالی نیز جلوگیری بعمل آمده .


منبع: خبرانلاین 

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار