سنندج؛

تلف شدن چهار خوک وحشی براثر برخورد خودرو در جاده مریوان

چهار خوک وحشی بر اثر برخورد با یک دستگاه خودرو در 200 متری تالاب زریوار مریوان در جاده ترانزیتی مریوان - باشماخ تلف شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ در این حادثه یک دستگاه خودرو با یک گله خوک برخورد کرد که چهار خوک تلف و تعدادی نیز زخمی شدند خوک های زخمی شده به داخل نیزارهای اطراف دریاچه زریبار پناه بردند.

جاده ترانزیتی عبوری در حاشیه تالاب زریوار که در حال تعریض است تابلوی مشخصی ندارد که به خودروهای عبوری، گذر حیوانات وحشی را گوشزد کند. 

ایجاد سرعت گیر و تابلوهایی که سرعت را در این جاده محدود کند می تواند از وقوع چنین تصادفاتی در این منطقه که شاهد عبور جانداران مختلف از عرض جاده است، جلوگیری کند. 

خوک وحشی (Sus scrofa) یا گراز حیوانی است بومی زریبار، با ظاهرکاملا مشخص، سر آن بزرگ و دراز و گردن کوتاه و بدن حجیم و سنگین است. 

خوک ها با کندن خاک و پخش کردن آن به ایجاد تنوع در اکوسیستم کمک می کنند با این کار مناطقی برای رشد گیاهان جدید به وجود می آید و دانه میوه ها پخش می شود. 

این حیوانات به طور دسته جمعی زندگی می کنند و گله هایی را تشکیل می دهند که معمولا چند خوک ماده با بچه های سال جاری و بچه های سال پیش باهم زندگی می کنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید. 

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.