اراک؛

برگزاری اختتامیه سوگواره تعزیه در خمین

چهارمین سوگواره تعزیه شهرستان خمین با تجلیل از برترین های این هنر به کار خود پایان داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سه گروه تعزیه از شهر خمین و 9 گروه از روستاهای مزرعه قاسم، حاجی آباد، دره، ازنوجان، کمانکش، سیف الدین، جوادیه و چهارچشمه در این سوگواره حضور داشتند .

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: استان مرکزی دارای نخبگان، اندیشمندان، اساطیر و مفاخر زیادی است که می‌بایست بیشتر از این، مورد توجه قرار گرفته و معرفی می‌شدند.

حقیقی با اشاره به قدمت تعزیه در استان مرکزی ادامه داد: هنر تعزیه در استان مرکزی و به خصوص شهرستان خمین وجود داشته اما در سال‌های اخیر این هنر کمرنگ شده که باید به دنبال دلایل آن باشیم.

وی اضافه کرد : فعالیت‌های هنری باید در راستای قرآن، مساجد و بسیج دنبال شود تا بتوانیم به آن هدف مطلوب دست یافت چرا که این فعالیت‌ها از جمله تعزیه می‌تواند برای نسل امروز و آینده الگو باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به ظرفیت بالای استان مرکزی در هنر تعزیه تصریح کرد: استان مرکزی این قابلیت را دارد تا برگزار کننده جشنواره ملی تعزیه باشد.

در ادامه فرماندار خمین هم گفت: شهرستان خمین می‌تواند به عنوان پایگاه تعزیه در کشور مطرح شود.

ساداتی افزود: تعزیه یکی از مصادیق زنده نگه داشتن حادثه کربلا است و باید از این ظرفیت در جهت معرفی حماسه عاشورا استفاده کرد.

در پایان این آیین از شرکت کنندگان در چهارمین سوگواره تعزیه خمین و برترین های این هنر با اهداء لوح و جایزه تقدیر شد.

 انتهای پیام/ش

برچسب ها: اراک ، تعزیه ، خمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.