باهنر: باید از حمایت نمایندگان در کمک به محرومان حداکثر استفاده را داشته باشیم

نایب رییس مجلس گفت: برخی آسیب‎های اجتماعی به نقطه‌ای رسیده‎اند که اگر با همت دولت و مجلس ثبات پیدا نکند جای نگرانی است.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا باهنر در جمع وکلا و حقوق دانان نیکوکار که در سالن همایش های غدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: محرومان کشور از لحاظ آسیب های اجتماعی و اقتصادی از جمله طلاق، پرونده های حقوقی ، اعتیاد، زندانی تحت فشار قرار دارند.

باهنر با اشاره به اینکه نسبت طلاق به ازدواج قابل قبول و در شان و جایگاه اسلامی نیست، ادامه داد: این آسیب ها در جامعه و در بین خانواده هایی که از نظر اقتصادی در سطح پایین تری قرار دارند جلوه بیشتری دارد.

وی افزود: خانواده هایی که از نظر اقتصادی در وضعیت متوسطی قرار دارند، هر کدام از این آسیب ها می تواند ضربه بزرگی به این خانواده ها و جامعه وارد کند.

باهنر با بیان اینکه مجلس در تمامی دوره ها در حمایت از محرومان و اقشار ضعیف جامعه پیش قدم بوده است، گفت: باید از توان و حمایت نمایندگان در کمک به محرومان حداکثر استفاده را داشته باشیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنفیذ مقام معظم رهبری در کمیته امداد، افزود: مسئولیت جدید در کمیته امداد به طور قطع وظایف و پیگیری های بیشتر و سنگین تری را می طلبد که این امور با معاضدت قوای سه گانه و مردم امکان پذیر است.

باهنر ضمن تشکر از خدمات وکلای نیکوکار، تاکید کرد: وکلای نیکوکار زکات علم و تخصص و عمر خود را وقف خانواده های نیازمند کرده اند که باید تلاش کنیم این رویه در سراسر کشور و در بین همه وکلا توسعه یابد.

وی با بیان اینکه می توان با فراخوان در کشور مشارکت همه وکلا را در این امر خداپسندانه جلب کرد، تصریح کرد: در رسیدگی به مشکلات حقوقی خانواده های مددجو نیز تاکنون در این موارد قدم های بزرگی را برداشته است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز ورودی های کمیته امداد بیشتر از خروجی های آنان است، خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد برای تحت حمایت قرار گرفتن و استفاده از خدمات کمیته امداد پشت نوبت قرار دارند و در برخی از استانها درصد مددجویان تحت حمایت بسیار بالا و نگران کننده است.

باهنر اظهار داشت: باید تعادل منطقه ای در این استانها با برنامه ریزی دقیق صورت گیرد که درغیر این صورت سرعت آسیب های اجتماعی شدت بیشتری خواهد گرفت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در حکم خود به قوای سه گانه تاکید داشتند که این نهاد مردمی را حمایت کنند و مجلس شورای اسلامی نیز با تمام توان به اقشار ضعیف و آسیب پذیر کمک خواهند کرد؛ چه بسا که نمایندگان در رسیدگی به امور محرومان همیشه پیش قدم بوده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار