سردار بلالی در دانشگاه امیر کبیر:

ایران موشک‌های سوخت جامد خود را مدیون شهید تهرانی مقدم است

سردار بلالی یکی از دوستان و از همرزمان شهید تهرانی مقدم اظهار داشت: ایران موشک‌های سوخت جامد خود را مدیون شهید تهرانی مقدم است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، مراسم یادبود سردار شهید تهرانی مقدم با حضور سردار سرتیپ اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدآفند هوایی خاتم‌الانبیا،‌سردار بلالی یکی از دوستان و همرزمان آن شهید بزرگوار و خانواده شهید تهرانی مقدم و جمعی از دانشجویان ولایت‌مدار در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد.

سردار بلالی در مراسم یادبود شهید تهرانی مقدم اظهار داشت: شهدا چراغ‌های هدایت هستند و شهید تهرانی مقدم یه خاطر رفتارش همه را به خود جلب می کرد، شهید تهرانی مقدم در تمام جبهه ها شناخته شده بود. این شهید بزرگوار در ابتدا در جبهه حق علیه باطل مسئول توپخانه بود. 

شهید تهرانی مقدم در جبهه‌ها نگاه رو به جلو داشت و توپخانه سپاه را با آموزش نفراتی تشکیل داد. شهید تهرانی مقدم بعد از تاسیس توپخانه سپاه با همکاری آقای رفیق‌دوست اقدام به تشکیل واحد موشکی سپاه را کردند. اولین گروه نیروهای این واجد در سوریه آموزش دیدند .

وی ادامه داد:  با اقدامات صورت گرفته توسط شهید تهرانی مقدم آموزش‌ها در سوریه دیده شد و بعد از آن موشک‌هایی خریداری شد که در اوایل پرتاب توسط مستشاران لیبیایی انجام می شد و بعد از آن توسط نیروهای سپاه انجام می گرفت. بعد از مدتی کشور لیبی با فشارهای کشورهای غربی پرتاب موشک را متوقف کرد و قطعاتی از سیستم‌های پرتاب را با خود به کشور لیبی برد و دستگاه‌ها را زمین‌گیر کرد. بعد از این اقدام آن ها، واحد موشکی سپاه با کمک شهید تهرانی مقدم سیستم‌ها با بازطراحی قطعات دوباره به کارگیری شد. شهید تهرانی مقدم در رشته متالوژی تحصیل کرده بود و دانشش بالاتر از هر کس دیگری بود. این شهید بزرگوار با هر بار شکست بی‌آنکه ناامید شود موانع را از سر راه برمی داشت.

سردار بلالی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: ما هم اکنون موشک هایی با سوخت جامد و با اختلاف نقطه‌زنی 5 متر را که داریم بخاطر عزم شهید تهرانی مقدم بوده است و این شهید بزرگوار یک انسان مومن، با خدا و ساده‌زیست بود که هم اکنون هم می شود مانند ایشان را آموزش داد. شهید تهرانی مقدم بعد از تشکیل واحد موشکی سپاه ادامه کار را به متخصصان آموزش‌دیده سپرد و خود به کار تحقیق در زمینه ماهواره برها اقدام کرد . شهید تهرانی مقدم بدون فقط با توجه به دستورات مقام معظم رهبری دست به طراحی و ساخت موشک می زد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار