مشهد؛

برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان معرفی شدند/ مرحله کشوری آذرماه در اصفهان برگزار می شود

دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در سالن اجتماعات فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد به کار خود پایان داد.

مدیر کل هنری ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در این مراسم هدف از برگزاری این مسابقات را کشف استعدادها و توان قرآنی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به ویژه جوانان و نوجوانان دانست و گفت: این مسابقات ویژه جوانان سنین ۱۸ تا ۳۰ سال است که مرحله نخست آن در پنج رشته قرائت، اذان، ترتیل، حفظ و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه در سراسر کشور به صورت استانی برگزار شد.

مجتبی میرزایی نسب از برگزاری مرحله کشوری و نهایی مسابقات قرآنی مدهامتان در اصفهان در ۲۶ آذرماه جاری خبر داد و افزود: حضور بانوان در دو رشته حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم از شاخصه های اصلی این مسابقات بود.

در این مراسم همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بهترین سن برای انس با قرآن را مقطع جوانی و نوجوانی دانست و گفت: برای تثبیت آموزه های قرآنی در افراد باید از سن نوجوانی و جوانی آغاز کرد تا شاهد نتایج فرخنده آن باشیم.

سید سعید سرابی با اشاره به جان باختن محسن حاجی حسنی کارگر قاری بین المللی مشهدی در فاجعه منا افزود: مرحوم محسن حاجی حسنی کارگر از افتخارات قرآنی این مرز و بوم و به ویژه مشهد بود که نور قرآن در سنین جوانی در وجود این جوان نخبه قرآنی تبلور یافته بود.

مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی نیز با اشاره به شرکت یک هزار و ۳۰۰ نفر از جوانان کانون های مساجد استان در این دوره از مسابقات مدهامتان گفت: این مسابقات در شهرستان های سبزوار، گناباد، قوچان، سرخس، مشهد، نیشابور، تربت حیدریه و تربت جام در سطح استان برگزار شد.

محمدحسین عبداللهی از راه یافتن ۱۳۵ نفر به مرحله استانی این دوره از مسابقات خبر داد و افزود: دو رشته حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم ویژه خواهران برگزار شد.

وی مسابقات قرآنی مدهامتان را زمینه ای برای کشف استعدادهای برتر قرآنی در سطح کشور دانست و تاکید کرد: امیدواریم این مسابقات بتواند همطراز مسابقات مطرح قرآنی کشور در بین مردم جایگاه خود را کسب کند.

مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با تاکید بر اینکه در دوره ای که دشمن به صورت نامحسوس و نرم به زندگی ما ورود پیدا کرده است جوانان ما باید خود را به سلاح ایمان مجهز کنند، گفت: دشمنان برای به انحراف کشیدن و سست کردن پایه های ایمانی جوانان ما از ترفندهای بسیاری استفاده می کنند که تنها با مجهز شدن به سلاح ایمان و قرآن می توان در برابر آن ها مقابله کرد.

در پایان این مراسم از نفرات اول تا سوم هر رشته با اهداء تندیس جشنواره و دیپلم افتخار تجلیل به عمل آمد.

همچنین رقیه سجادی از مشهد در رشته حفظ کل، فاطمه سادات آنوشا از سبزوار در رشته حفظ ۲۰ جزء در بخش خواهران و امید حسینی نژاد در رشته قرائت، احسان رضوی در رشته اذان، رضا گلشایی در رشته حفظ کل، سعید قره داشی در رشته حفظ ۲۰ جزء، مرتضی رستگار در رشته حفظ ۱۰ جزء و جواد رشید تولایی در رشته ترتیل به مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان که ۲۶ آذرماه در اصفهان برگزار خواهد شد راه خواهند یافت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.