همدان؛

اساتید بسیجی؛ قشری تاثیر گذار در برطرف کردن موانع علمی کشور

مسئول بسیج اساتید استان گفت: فعالیت های روزافزون اساتید بسیجی دردانشگاهها؛آنهارابه قشری تاثیرگذاردررفع موانع علمی کشورتبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛طاهری درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با بیان اینکه 1300استاد بسیجی درحلقه های صالحین استان همدان  فعالیت دارند افزود: مباحث مطرح شده دراین حلقه ها متناسب با ظرفیت ها و رسالت هایی است که این قشر اثر گذار دارند.

وی تصریح کرد: ما باید هوشیار باشیم که اقتدار و عظمت بسیج همواره حفظ شود و در تمامی شرایط مدافع ارزش های بسیج باشیم، زیرا اگر بسیج نبود، ما امروز اقتدار و عظمتی در جهان نداشتیم لذا اقتدار و توانایی از آن بسیج، در تمامی اقشار ملت ایران است.


طاهری گفت: بسیج اساتیدفعالیت خود را دراستان همدان  از سال ۸۲ آغازکرده است ودردانشگاهها ومراکزعالی کشور مشغول فعالیت هستند که عمده فعالیت‌های آن در 4 حوزه جنگ نرم،حلقه‌های علمی،حلقه‌های صالحین و فعالیت‌های فرهنگی متمرکز است.


طاهری افزود:یکی ازوظایف بسیج اساتید رصدکردن مشکلات پژوهشی کشوراست که درنشست های تخصصی اعضای هیئت علمی راهکارهای رفع این مشکلات مطرح وبه طورویژه پیگیری می شود.

وی ادامه داد: بسیج اساتید در کشور به صورت خودجوش توسط اساتید مومن و متعهد در دانشگاه‌ها با هدف بهره‌گیری از ظرفیت قانونی کشور و اساتید متعهد و مومن در راستای برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی، کمک به اسلامی شدن دانشگاه‌ها به ویژه تحول در علوم انسانی، اشاعه و ترویج و نهادینه کردن تفکر بسیجی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در دانشگاه تشکیل شد.

طاهری ادامه داد:کارهای علمی که اساتید بیسجی تلاش می کنند درسندچشم اندازبیست ساله به آن برسند به عنوان یک ظرفیتی بالا درنظام آموزشی – پژوهشی وتعلیمی کشور سعی دربه سامان دادن نهادها وارگان های پژوهشی کشوردارد.


مسئول بسیج دانشجویی استان همدان نیز از برگزاری بیش از 50 عنوان برنامه طی هفته بسیج توسط بسیج دانشجویی در همدان خبر داد.


فریادرس ادامه داد: غبارروبی مزار شهدای گمنام در دانشگاه‌ها، کوهپیمایی دانشجویان خواهر، یادواره شهدا ویژه خواهران دانشجو، دوره یک‌روزه علوم اسلامی، رونمایی از شهید شاخص بسیج دانشجویی «شهید احدی» و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌های هفته بسیج است.

وی تصریح کرد: برگزاری طرح شکوه هجرت و تجلیل از خادمین و گروه‌های جهادی برتر که در تابستان گذشته فعالیت کرده‌اند با حضور دکتر قدیانی رئیس سابق بسیج دانشجویی و همایشی تحت عنوان «جنبش دانشجویی و مقابله با نفوذ» با حضور دکتر حسینی وزیر سابق ارشاد و سردار ابوحمزه فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز از برنامه‌های شاخص این هفته است.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان تصریح کرد: بسیج دانشجویی باید تلاش کند حرف انقلاب را در قالب گفتمان در جامعه پیاده کند چراکه اگر این امر محقق شود به سمت هدف انقلاب حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ز

برای دریافت پیامکها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.