دانشگاه‌های تبریز و ایتالیا تفاهم نامه همکاری امضا کردند

دانشگاه تبریز با دو دانشگاه ایتالیایی باسیلیکاتا و آلدو مورو باری در راستای گسترش همکاری‌های بین‌المللی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا پور محمدی رئیس دانشگاه گفت: این تفاهم نامه ها در راستای همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری  در ۱۴ ماده به امضا رسید.

وی تبادل اعضای هیات علمی، محققان و متخصصان برای تحقیق، تدریس و تبادل نظر علمی، ارائه تسهیلات برای شرکت استادان و محققان طرفین در گردهمایی ها، همایش ها و هم اندیشی های علمی بین المللی، گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی، برگزاری نمایشگاه های مشترک علمی، تحقیقاتی و فناوری و پروژه های تحقیقاتی مشترک را از جمله مفاد این تفاهم نامه همکاری مشترک عنوان کرد.

رئیس دانشگاه تبریز بیان کرد: براساس این تفاهم نامه دانشگاه تبریز و دو دانشگاه ایتالیایی باسیلیکاتا و آلدو مورو نسبت به مبادله اطلاعات، کتاب ها، نشریات علمی، مدارک علمی و تحقیقاتی، پایان نامه های دانشجویی، میکروفیلم و نرم افزارهای ریانه ای در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فناوری اقدام می کنند.

به گفته محمدی، طرفین نسبت به تبادل دانشجو در رشته ها و مقاطع مورد توافق برای ادامه تحصیل و نیز شرکت دانشجویان در مسابقات ورزشی مقدمات لازم را فراهم می کنند.

وی، حمایت از ایجاد کرسی زبان و ادبیات دو کشور در دانشگاه های یکدیگر را از دیگر مفاد این تفاهم همکاری عنوان کرد و گفت: دانشگاه تبریز برای آموزش دانشجویان دانشگاه های کشور ایتالیا از جمله دانشگاه باسیلیکاتا و آلدو مورو باری در دوره های کوتاه مدت آموزش زبان فارسی برگزار می کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار