گزارش/

آیا استعفای کوچک زاده امروز اعلام وصول می‌شود؟

استعفای نماینده تهران در مجلس با استقبال برخی از نمایندگان مواجه شد و این سوال را پیش آورده که آیا این استعفا رای مثبت خواهد گرفت.

آیا استعفای کوچک زاده امروز اعلام وصول می‌شود؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صحن علنی دیروز مجلس (دوشنبه 2 آذر ماه) به ریاست علی لاریجانی با قرار دادن بررسی مواد لایحه بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در دستور کار نشست خود را آغاز کرد.

اما هنوز ساعتی از آغاز صحن علنی نگذشته بود که فضای مجلس با اعلام اخطار مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر دستخوش بی‌نظمی شد.

عصبانیتی که منتهی به استعفا شد

کوچک‌زاده خطاب به لاریجانی ضمن انتقاد نسبت به اینکه از روز گذشته تاکنون در نوبت اعلام اخطار خود بوده اما موفق به بیان آن نشده است، گفت: طبق اخبار موثق مطلع شدم رئیس تعاونی روستایی استان فارس 1700 تن سیب‌زمینی را برای جلوگیری از افت قیمت امحاء و دفن کرده و این عمل که الگوبرداری از اقتصاد سرمایه‌داری است را خلاف شرف و وجدان انسانی می‌دانیم.

رئیس مجلس بعد از سخنان کوچک‌زاده اخطار وی را به دلیل آنکه خارج از دستور بود، وارد ندانست که این اعلام لاریجانی موجب برافروخته شدن بیش از حد نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر شد تا جایی که وی با حالتی عصبانی و با گرفتن برگه‌ای در دست فریاد می‌زد استعفای خود را می‌دهم.

سپس کوچک‌زاده به جایگاه هیئت رئیسه نزدیک شد و برگه استعفای خود را در مقابل لاریجانی قرار داد، برای دقایقی فریادهای کوچک‌زاده نظم جلسه را بر هم زد تا جایی که رئیس مجلس خطاب به وی اظهار ‌کرد، ایرادی ندارد استعفای خود را تحویل داده و در جایگاه‌تان قرار بگیرید.   

اما این اولین باری نبود که فریادهای کوچک‌زاده نظم جلسه رسمی مجلس را برهم می‌زد، این نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر که سابقه نمایندگی دو دوره هفتم و هشتم را نیز در کارنامه کاری خود دارد بارها در اعتراض به برخی مسائل عصبانیت خود را در صحن علنی خانه ملت به نمایش گذاشته است.

نطق‌های تند کوچک‌زاده 

مهدی کوچک‌زاده متولد اسفند ماه ۱۳۳۷ و دارای تحصیلات دکترای آبیاری، فوق لیسانس هیدرولیک است که تا قبل از ورود به مجلس به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس مشغول به کار بوده است، وی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس است.

یکی از بیشترین اعتراضات کوچک‌زاده در صحن علنی مجلس نسبت به برجام و مذاکرات تیم هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بوده است. در یکی از جلساتی که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منظور توضیح پاره‌ای از مسایل در جلسه غیرعلنی خانه ملت حضور داشت، در انتهای جلسه به دلیل آنکه از سوی این نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خائن خطاب شده بود درگیری لفظی را با کوچک‌زاده پیدا کرد.

همچنین در خلال تصویب جزییات طرح برجام که معروف به تصویب قانون 15 دقیقه‌ای شد، این نماینده بار دیگر با فریادهای اعتراضی خود نظر رسانه‌ها و دیگر وکلای مجلس را جلب کرد، وی در اعتراض به تصویب این قانون، آن را طرح لاریجانی، شمخانی و حجازی دانست و نه مجلس.

یکی دیگر از اعتراضات جالب کوچک زاده در صحن علنی به توافق لوزان بود که با در دست داشتن پلاکارد اعتراض خود را نسبت به ابهامات این توافقنامه اعلام کرد. البته این نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر دستی هم بر اعلام اعتراضات خود در فضای مجازی دارد و بارها در اینستاگرام به این امر پرداخته است.

البته این نماینده بارها نیز درگیری‌های لفظی با برخی نمایندگان و رسانه‌ها نیز داشته است که از مهمترین آن‌ها درگیری لفظی با علی مطهری نماینده تهران و هم‌کلاسی کوچک‌زاده در مدرسه علوی بود.

جمع‌آوری امضا برای بررسی استعفای کوچک‌زاده

اما دیروز در پی اعلام و ارائه استعفای کوچک‌زاده به ریاست مجلس، حدود 60 نفر از نمایندگان با جمع‌آوری امضا خواستار پیگیری بررسی این استعفا خارج از دستور کار مجلس شدند. 

البته بعد از ارائه استعفا توسط کوچک‌زاده به لاریجانی، قاضی‌پور یکی از نمایندگانی بود که از این استعفا استقبال کرد و خواستار بررسی و رای‌گیری در مورد آن شد.

واکنش نماینده معترض به اشتقبال نمایندگان از استعفا

اما این نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در واکنش به خبر جمع‌آوری 60 امضا از سوی نمایندگان برای بررسی استعفای وی خارج از دستور کار اظهار کرد: "بنده در اعتراض به رویه‌های غیراسلامی که در کشور جاری شده استعفا دادم و نمایندگان می‌توانند برای حتی اعدام بنده امضا جمع آوری کنند، بنده نمی‌توانم در مقابل آنها حرفی بزنم".

وی بیان داشت: اگر هیئت‌رئیسه مجلس می‌خواهد براساس قانون عمل کند باید فردا صبح در صحن علنی مجلس استعفای بنده را اعلام وصول کند و استعفای بنده در اولین جلسه صحن علنی مجلس که 2 هفته دیگر برگزار می‌شود نیز باید در صحن علنی مورد بررسی و رای گیری قرار بگیرد.

کوچک‌زاده خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس آزادند تا به استعفای بنده رای مثبت و یا منفی بدهند.
 

پرده آخر؛ قبول و یا رد استعفا؟!

و اما بر اساس مبحث استعفای نماینده از مواد آیین‌نامه داخلی مجلس، روند این استعفاء بدین صورت است‌ که مطابق ماده 94 آیین‌نامه داخلی هر نماینده که اعتبارنامه او به تصویب رسیده است، مى‏‌تواند از مقام نمایندگى استعفاء دهد؛ پذیرش استعفاء موکول به تصویب مجلس است. 

نماینده تقاضاى استعفای مدلّل خود را به عنوان رئیس مجلس مى‏‌نویسد و رئیس مجلس آن را در اولین جلسه علنى و بدون قرائت متن، اعلام و در دستور کار هفته بعد مى‏ گذارد، نماینده مى‌تواند قبل از شروع بررسى در مجلس تقاضاى استعفای خویش را مسترد دارد. 

حال با این تفاسیر باید منتظر ماند که آیا در صحن علنی امروز(سه‌شنبه 3 آذر ماه) هیئت رئیسه مجلس استعفای کوچک‌زاده این نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را اعلام وصول خواهد کرد؟ و یا اینکه طبق گفته لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی مذاکره با کوچک‌زاده این مسئله حل خواهد شد؟

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۴
خیلی زودتر باید می رفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۴
درود بر کوچک زاده بزرگ
Germany
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۴
آقای کوچک زاده ما چشم و امدمون اول به خدا و بعد به امثال شماست...شما نشون دادی که الکی قسم نمیخوری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۴
درود بر آقای دکتر کوچک زاده ،نماینده هاباید از شما روحیه انقلابی را یاد بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۴
شما به حق بزرگ زاده ای
Spain
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۴
با سلام جناب کوچک زاده جزء محدود نمایندگانی است که فقط نماینده حوزه خودش نیست یلکه نماینده تمام مردم است باید به ایشان مدال افتخار بدن که شرف وغیرت دارند مثل بعضیا نیستند که وقت خودشون را میفروشند به نمایندگان دیگر ممنون از کوچک زاده ی بزرگ منش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۴
درد كوچك زاده درد مردم مستضعفه . وقتي تو اين كشور 6 ميليون آدم داريم كه سر گرسنه رو زمين مي ذارن براي چي بايد 1700 تن سيب زميني امحا بشه. موافقت با استعفاي كوچك زاده كل مشروعيت مجلس رو زير سوال مي بره. درود بر كوچك زاده.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۴
متأسفانه بعضی چیزها را نمی شود با آرامش مطرح کرد، بلکه باید اعتراض علنی و با صدای بلند باشد، از طرفی؛ هر اعتراضی که لازم است با صدای بلند باشد، حتماً به دور از عصبانیت بیان شود؛ زیرا در لحظه عصبانیت شیطان آماده شیطنت است و باید مواظب کید شیطان بود.
و دیگران نیز نباید با صدای آرام، شخص معترض عصبانی را به تمسخر بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۴
به جای قبول استعفای آقای کوچک زاده به نظر بنده مجلس باید جلو خیانتهایی همچون امحا کردن چند صد تن سیب زمینی در استان فارس را در کل کشور بگیرد تا گره ای از مشکلات مردم مقاوم میهن در این برهه حساس گشوده شوم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۴
سلام حالا که چند ماه از مجلس نمونده یاد استعفا افتاده ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۴
اگر اعلام وصول نشود و با استعفاء موافقت نگردد خلاف قانون و خیانت به ملت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۴
نمایندگان پرهیاهوکمک چندانی به حل مشکلات نمیکنند وعامه مردم مدیران خلاق را نیازمندنذ
-
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۴
اگه نماینده حق اعتراض نداشته باشه یقه کی رو بگیریم ؟ آفرین کوچک زاده طرفدار ضعفا و مستضعفان در مرام امام خمینی (ره)بود .
آخرین اخبار