رویارویی ذوب‌آهن-سپاهان در جام‌حذفی/ فوتبال ایران سوپرجام ندارد

برگزار نشدن دیدار سوپرجام در ایران، یکی از نواقص فوتبال کشورمان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان دیدار سوپرجام در قاره آسیا و حتی اروپا برگزار می‌شود و هیچ گاه در کشورمان به طور قطعی این دیدار برگزار نشده است.

سوپرجام دیداری است بین تیم‌های قهرمان لیگ و جام حذفی تقریبا در تمامی کشورهای درجه 2 و3 دنیا نیز انجام می‌شود.

به طور معمول این بازی آخرین جام برگزاری در هر کشور است و پیش از شروع فصل جدید برگزار خواهد شد.

این دیار در انگلیس به نام community shield معروف است و از سال 1908 تا به حال برگزار می‌شود.

هر چند این دیدار به علت جنگ جهانی در چند دوره برگزار نشده اما بیش از یک قرن قدمت دارد و یکی از قدیمی‌ترین جام‌های تاریخ فوتبال محسوب می‌شود.

شیاطین سرخ با 20 قهرمانی در این جام رکورد‌دار هستند و پس از این تیم لیورپول و آرسنال قرار دارند.

در ایتالیا نیز این مسابقه از سال 1998 آغاز شده است و 2 تیم یوونتوس و آث‌میلان با کسب 6 قهرمانی در رده‌های اول و دوم قرار دارند. همچنین بیانکونری‌ها دارای چهار نائب قهرمانی و میلانی‌ها 3 بار رده دومی را کسب کرده‌اند.

*اسپانیا

سوپرجام اسپانیا ملقب سوپرکاپ د اسپانیا از سال1982 در این کشور آغاز گردیده است و پسران کاتالان با کسب یازده قهرمانی در رده بهترین تیم این جام محسوب می‌شوند.

پس از این تیم رئال مادرید با 9و دپورتیو لاکرونیا با 3قهرمانی در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین شاگردان ارنستو والورده در فصل گذشته موفق شدند درمجموع پنج بر یک بارسلونا را شکست دهند و هم اکنون قهرمان این جام معرفی شوند.

* آلمان

دیدار سوپر جام درکشور ژرمن ها از سال 1987آغاز شده و این در حالی است که این مسابقات از سال 1997تا 2009برگزارنشد و در طی این سیزده سال مسابقه لیگاپوکال به جای آن گردید.

اما این دیدار که آخرین جام در این کشور محسوب می‌شود، از سال 2010به طور رسمی آغاز گردید و هم اکنون بورسیا دورتموند با کسب پنج قهرمانی و 2نائب قهرمانی صدرنشین در این جام است.

* فرانسه

سوپر جام درکشور خروس‌ها از سال 1949آغاز گردیده است و هم اکنون نیز المپیک لیون با هفت فهرمانی رکورددار دراین جام است.

پس از این تیم استادرمس و سن آنتتین با پنج قهرمانی دررده‌های بعدی قرار دارند.

اما این دیدار در کشورمان که سابقه‌ای 90ساله دارد، تنها یک بار برگزار شده است و آن هم در سال 84، فولاد خوزستان با نتیجه چهار بر صفر از سپاهان شکست خورد و صبایی‌ها نیز نخستین سوپر جام ایران لقب گرفتند.

البته قرار بود این دیدار نیز در سال 1386 و 1387برگزار شود که به دلایلی انجام نشد و از آن پس دیگرسوپر جام در کشورمان برگزار نشد.

حال فردا 2تیم ذوب آهن و سپاهان که قهرمانان جام حذفی و لیگ برتر محسوب می‌شوند به مصاف یکدیگر می‌روند و باید دید کدام یک برنده از زمین بیرون می‌آید و یا به نوعی دیگر قهرمانان سوپر جام می‌شود.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار