در سومین اجلاس GECF؛

محمداف از صادرات گاز طبیعی ترکمنستان به اروپا خبر داد

رئیس جمهور ترکمنستان گفت: تمامی طرح‌های اجرایی توسط ترکمنستان برای کشورهای شریک در آن سودمند خواهد بود.

محمداف از صادرات گاز طبیعی ترکمنستان به اروپا خبر داد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، "قربان‌قلی محمداف" رئیس جمهور ترکمنستان در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز اظهار داشت: اوضاع کنونی فضای انرژی جهان وظایف سنگینی بر دوش ما گذاشته است و بازارهای جدید به سیستم انرژی بین‌المللی، در تولیدات صنایع،‌ توسعه بازرگانی و افزایش سرمایه‌گذاری در جهان کمک می‌کند.

وی افزود: این مسئله به پایداری اوضاع سیاسی و مناطق و کشورهای جهان خواهد انجامید.

رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به پروژه خط لوله گاز ترکمنستان، افغانستان،‌پاکستان و هند گفت: ما به این پروژه به عنوان نمونه خاصی از احترام متقابل می‌نگریم. اهداف کشورهای شرکت کننده در این پروژه در خصوص منافع دراز مدت و به دست آوردن توسعه و رشد است.

وی با اشاره به منابع تأمین کننده مالی این پروژه گفت: همکاران و شرکای ما در آسیا و اروپا، اداره‌جات مالی بزرگ جهان و در وهله اول بانک آسیایی جهت اجرا و عملیاتی شدن این پروژه کمک می‌کند.

محمداف با بیان اینکه این پروژه شروع به کار کرده است ابراز کرد: در ترکمنستان کار مربوط به این پروژه شروع شده است و ما اطمینان داریم که در مهلت معین شده یعنی در سال 2018 این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی از صادرات گاز طبیعی ترکمنستان به اروپا خبر داد و در همین باره گفت: در این راستا،‌ تمامی طرح‌های اجرایی توسط ترکمنستان برای کشورهای شریک در آن سودمند خواهد بود.


شایان ذکر است؛ سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز بعدازظهر امروز در تهران آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

برچسب ها: گاز ، ترکمنستان ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار