تلاش داعش برای دست یابی به سلاح شیمیایی

نخست وزیر انگلیس گفت: داعش و القاعده تلاش می کنند به سلاح شیمیایی و میکروبی دست یابند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، الجزیره در خبری فوری گزارش داد دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس طی سخنرانی در مجلس این کشور گفت: گروه تروریستی داعش و القاعده تلاش می کنند به سلاح شیمیایی و میکروبی دست یابند.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد پنجشنبه طرح خود را در مورد حملات هوایی به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه به پارلمان کشورش ارائه می دهد.

زمان رای گیری پارلمان در مورد این طرح هنوز مشخص نیست ولی قطعا از هفته آینده در مورد آن تصمیم گیری می شود ولی آنچه مسلم است، با موافقت پارلمان انگلیس با این طرح، حملات هوایی انگلیس به مواضع داعش، از عراق به سوریه بسط خواهد یافت. انگلیس در حال حاضر در عراق به مواضع داعش حمله هوایی می کند.

با توجه به وقوع حوادث تروریستی چند روز گذشته در پاریس و سفر کامرون به فرانسه برای دیدار با فرانسوا اولاند رئیس جمهور آن کشور با هدف گفتگو در مورد راه های مقابله با پدیده تروریسم، نخست وزیر انگلیس در اظهارات خود در مجلس عوام، بر عزم کشورش برای مبارزه با داعش در سوریه، علاوه بر عراق، تاکید کرد و افزود من همین پنجشنبه طرح خود را به این مجلس ارائه می دهم.

کامرون سال گذشته موافقت پارلمان را برای اجرای حملات علیه داعش در عراق کسب کرد ولی قبل از بسط دادن این حملات در سوریه، وی در نظر دارد بویژه با مخالفان در حزب کارگر و رهبر آنها یعنی جرمی کوربین که با حملات انگلیس در سوریه مخالف است، به اجماع برسد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار