روسیه از فهرست تهدیدهای آنی انگلیس خارج شد

روسیه به طور ناگهانی از فهرست تهدیدهای آنی دولت انگلیس خارج شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه راشاتودی، دولت انگلیس طرح بازنگری سیاست امنیتی و دفاعی این کشور را منتشر کرد. از جمله نکاتی که در این گزارش جلب توجه می کند این است که روسیه ناگهان از فهرست تهدیدهای آنی دولت انگلیس خارج شده است.

بر این اساس لندن پیشتر دولت روسیه را در کنار گروه های تروریستی همچون داعش ، تهدیدی عینی و ذاتی خوانده بود. دولت کامرون پیشتر مدعی شده بود روسیه همانند ابولا و تروریسم ، انگلیس را تهدید می کند.

دیوید کامرون در سخنانی در روز سوم اکتبر مدعی شده بود: روسیه از بشار اسد قصاب سوریه حمایت و به او کمک می کند و در واقع شرایط را از آنچه هست بدتر می کند.

نخست وزیر انگلیس در شانزدهم نوامبر در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: اطمینان دارم ما باید همکاری کنیم تا پدیده تروریسم را شکست بدهیم زیرا این پدیده هم روسیه و هم انگلیس را تهدید می کند.

راشاتودی این تغییر موضع لندن را در قبال مسکو ناشی از اتفاق هایی خواند که هم اکنون کشورهای اروپایی را دستخوش حوادثی تلخ کرده است و افزود: دیوید کامرون پس از دیدار دوباره با پوتین در حاشیه نشست کشورهای عضو گروه بیست در ترکیه تصمیم گرفت روسیه را از فهرست تهدیدهای آنی خارج کند.

در بازنگری سیاست امنیتی و دفاعی انگلیس از روسیه به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل یاد شده است که لندن باید در زمینه مسائل امنیتی جهانی همچون تهدید داعش با این کشور تعامل داشته باشد.

نخست وزیر انگلیس طرح افزایش بودجه نظامی این کشور را برای مقابله با داعش به پارلمان ارائه و تلاش کرد نظر و موافقت پارلمان را برای استفاده از نیروی هوایی این کشور در حمله به خاک سوریه جلب کند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار