بندرعباس؛

بندر شهید رجایی مقصد پانزده خط کشتیرانی بزرگ دنیا

هم اکنون پانزده خط کشتیرانی بزرگ دنیا برای حمل ونقل کالا به صورت مستقیم ومنظم به بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری و دروازه طلایی ایران تردد دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندر عباس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ارائه تخفیف های حجمی به شرکت های کشتیرانی ، قیمت تمام شده ورود کالا به ایران را ارزان تر و به صرفه تر از دیگر بندرهای خلیج فارس کرده است.

ابراهیم ایدنی افزود : ارایه خدمات تخلیه و بارگیری بدون تاخیر، سوخت و آذوقه رسانی به کشتی های بزرگ، کشتیرانی های معتبر بین المللی را برای لنگر انداختن در حوالی دروازه طلایی اقتصاد ایران به تکاپو انداخته است.

وی گفت: طبق توافق های صورت گرفته با کشتیرانی ها ، خطوط فعال در بندر شهید رجایی برای تردد در این بندر باید بخشی از بار ترانشیپی منطقه را از این بندر جابجا کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود : از ابتدای امسال تاکنون ، حدود هفتصد هزار تن کالا از بندر شهید رجایی به دیگر بنادر منطقه خلیج فارس ترانشیپ شد که هفت درصد بیشتر از پارسال است

انتقال کالا ازیک کشتی بزرگ به یک کشتی کوچکتر را ترانشیپ گفته می شود .

بندر شهید رجایی می تواند با اختصاص نیمی از عملیات خود به کالاهای ترانشیپی، تا سال دوهزار و بیست به یک بندر کانونی و اصلی ترین بندر ترانشیپی خاورمیانه تبدیل شود.

بندر شهید رجایی با بهره مندی از چهل پست اسکله و داشتن هجده دستگاه جرثقیل دروازه ای (گنتری کرین) حدود شصت درصد از عملیات تخلیه وبارگیری و نود درصد عملیات کانتینری بنادر کشور را به خود اختصاص داده است.

این بندر در بیست وسه کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.