آریایی‌نژاد: انتخابات مجلس خبرگان نباید از "لایحه شفافیت هزینه‌های انتخاباتی" مستثنی می‌شد

نماینده ملایر گفت: در لایحه شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی، فقط انتخابات مجلس، شوراهای روستایی و شهری و ریاست جمهوری لحاظ شده است و نباید مجلس خبرگان مستثنی می‌شد.

"احمد آریایی‌نژاد" در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارائه لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی به مجلس گفت: همانطور که مشاهده می‌کنید در زمینه‌های گوناگون قوانین کامل و خوبی داریم، اما اجرا نمی‌شود و به طرقی دور زده می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان اظهار داشت: ارائه این لایحه برای بررسی در مجلس لازم بود، اما آیا کسانی که این لایحه را ارائه دادند، خودشان هم شفاف حرکت کردند؟ من موافق این لایحه هستم، اما چرا چیزی را می‌گویید که خودتان به آن عمل نمی‌کنید؟

آریایی‌نژاد با بیان اینکه من طرفدار شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی هستم، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که راهکار درست‌تر در این باره این است که مردم از داوطلبان انتخابات مطالبه کنند که برای تبلیغات چقدر خرج کردند و این اموال را از کجا آورده‌اند.

وی در ادامه متذکر شد: خود من برآمده از چنین فضایی بودم، چرا که معتقدم با دارا بودن کانون قدرت و ثروت کسی نمی‌تواند به راحتی رأی بیاورد.

آریایی‌نژاد گفت: در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی علی‌رغم اینکه انتخابات دو مرحله‌ای بود، هزینه‌های تبلیغات بنده حدود 40 میلیون تومان شد و اگر تحت مدیریت قرار می‌گرفت، حتی از این هم می‌شد کمتر خرج کرد.

نماینده ملایر با تاکید بر اینکه ضمن اینکه طرفدار این لایحه هستم، می‌گویم که اگر این لایحه تبدیل به قانون هم شود، آدم‌های زرنگ زیادی هستند که آن را دور بزنند، اذعان داشت: همانطور که الان می‌بینیم که‌ آقازاده‌ها زندانی بودنشان هم با آدمهای دیگر فرق دارد، این‌ها فرشته‌اند!

آریایی‌نژاد با اشاره به اینکه بالاتر از قانون الهی یعنی قرآن قانونی نداریم، تصریح کرد: برخی از مشکلات جامعه حاکی از آن است که قرآن هم دور زده می‌شود، خب مسلم است که قوانین دیگر از قرآن که بالاتر نیستند.

وی افزود: بهتر است به این نکته توجه شود که این لایحه چه عملیاتی شود و چه نشود، باید روی ذهن افکار عمومی کار کرد تا از نامزدهای انتخابات میزان هزینه‌های تبلیغاتی‌شان را مطالبه کنند.

آریایی‌نژاد با انتقاد از اینکه چرا در این لایحه انتخابات مجلس شورای اسلامی، شوراهای روستایی و شهری و ریاست جمهوری لحاظ شده است و انتخابات مجلس خبرگان مستثنی شده است و گویا نیازی به شفافیت هزینه‌های انتخاباتی‌شان نیست، یادآور شد: در میان کاندیداهای مجلس خبرگان افرادی را می‌شناسم که بسیاری از هزینه‌های انتخاباتی‌شان را استتار کردند آن هم در سطح استان، چرا که مجلس خبرگان به صورت استانی است، اما هیچ‌کس نگفت که این مبالغ را از کجا آورده‌‌ است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با تاکید بر اینکه اگر قرار است که این لایحه اجرایی شود مجلس خبرگان نباید مستثنی شود و همچنین باید عمقی کار شود، خاطرنشان کرد: این لایحه نباید برای فریب اذهان عمومی باشد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار