فیلم سینمایی «ناهید» مورد تحلیل «سیاووشان» قرار می‌گیرد

نمایش و تحلیل فيلم سينمايي ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده با حضور عوامل فیلم، در پردیس سینمایی کوروش برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فيلم سينمايی «ناهید» به نویسندگی و کارگردانی آیدا پناهنده، به تهیه‌کنندگی بیژن امکانیان و همچنین با بازی ساره بیات، پژمان بازغی و نوید محمدزاده که هم اکنون در سینماهای مختلف تهران روی پرده است؛ ساعت 11 قبل‌ازظهر تا 3 بعدازظهر روز جمعه 6 آذرماه جاری توسط «سیاووشان» مرکز خدمات روانشناسی و با حضور متخصصان روان‌پژوه و جامعه‌شناس از جمله؛ رضا شهلا، شروین وکیلی و افشین یداللهی در پردیس سینمایی کوروش تهران به نمایش درمی‌آید و پس از آن مورد تحلیل روان‌کاوانه و روان‌پژوهانه  قرار می‌گیرد.

در متن «سیاووشان» مرکز خدمات روانشناسی به مناسبت نمایش فيلم سينمايی «ناهید» آمده است: هنر بازتاب تجربه‌های روانی انسان است، که با زبانی خلاقانه تجلی می‌یابد و نماد پردازی‌های هنر هفتگانه را در خویش دارد و به گونه‌ای ژرف‌تر و اثر بخش، با تار و پود روان انسان در پیوند قرار می‌گیرد و از ضمیر ناآگاه تا ضمیرآگاه عرصه جلوه او می‌شود. افق‌های نوینی را در پیش دیدگان انسان می‌گشاید و از این رو رمزگشایی ابعاد نهفته‌ فیلم که خاستگاهی ناآگاه دارد، نیازمند نگاهی روان‌کاوانه و روان‌شناسانه است.

با چنین دغدغه‌ای مرکز خدمات روان‌شناسی «سیاووشان» فیلم‌های در خور تأمل ایرانی و خارجی را از چشم‌اندازهای روان‌کاوی و روان‌شناسی برای شناخت عمیق‌تر و کیفی‌تر آنها تحلیل و تبیین می‌نماید. 

در این سلسله نشست‌ها، برای پاییز 1394 فیلم ارزنده‌ «ناهید» با حضور عوامل فیلم درنظر گرفته شده است؛ تا با حضور متخصصان «سیاووشان» مورد تحلیل روان‌کاوانه و روان‌پژوهانه  قرار گیرد.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار