کرمانشاه؛

خطر وبا در کمین است

کارشناس بیماری‌های منتقله از آب و غذا مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: وبا در کشور عراق شایع شده و حدود دو هزار نفر از مردم این کشور به آن مبتلا شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کارشناس بیماری‌های منتقله از آب و غذا مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: وبا در کشور عراق شایع شده و حدود دو هزار نفر از مردم این کشور به آن مبتلا شده اند.

رنجبر کاکاوندی از زائرین اربعین خواست نکات بهداشتی را رعایت کنندو ادامه داد: آب و یخ و غذای آلوده مهمترین راه انتقال بیماری وبا است و این بیماری از طریق تنفس، روبوسی و یا تماس با فرد آلوده منتقل نمی‌شود.

 وی استفاده از آب بسته بندی شده بهداشتی،حرارات دادن بالای 70 درجه آب غیر بسته بندی ،کوتاه نگه داشتن ناخن ها، شست وشوی دست قبل از مصرف غذا و بعد از دستشویی ،گرم کردن غذا در دمای 70 درجه از راه های پیشگیری از وبا عنوان کرد.
کاکاوندی اسهال شدیدا آبکی و عدم کنترل مدفوع را مهمترین علایم وبا دانست و تاکید کرد: در این شرایط فرد طی زمان 24 ساعت 10 تا 15 لیتر آب از دست می‌دهد. استفراغ، تهوع، درد عضلات شکم و ساق پا، بی حالی، بی اشتهایی و در نهایت نارسایی کلیه و مرگ را از پیامدهای دیگر وبا است.

وی راه درمان وبا را جبران آب و املاح از دست داده بدن با استفاده از مصرف پودر ساده ORS اعلام کرد و گفت:از ابتدای امسال تا کنون موردی از وبا در استان کرمانشاه نداشته ایم اما اگر افراد اعلام نکنند به عراق سفر کرده اند، پزشک احتمال بیماری وبا را نمی‌دهد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.