دانشجویی از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی فارغ‌التحصیل نشده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: تا به حال از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی فارغ‌التحصیل نداشتیم و اولین گروه از دانشجویان در مهر ۹۵ فارغ التحصیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با اعلام خبر فوق گفت: اولین گروه از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در مقطع ابتدایی و مهر ۹۵ است. 

فانی گفت: در سالهای اخیر نیروهای زیادی در آموزش و پرورش بازنشسته شده‌اند که به بعضی از همکاران دوباره پیشنهاد همکاری دادیم که با موافقت تعدادی همراه شد. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نظام رتبه بندی معلمان گفت: برای این طرح هیچگونه اعتباری از دولت دریافت نکردیم و از محل پس‌اندازهای خودمان اعتبار نظام رتبه بندی را پرداخت کردیم. 

فانی در ادامه افزود: آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل رشد خوبی داشته که در مقطع متوسطه اول ۶ درصد و در متوسطه دوم ۱۸ درصد دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داریم. لذا با آمار فوق نمی‌توان استناد کرد. چون میانگین کشوری است. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توازن در رشته‌های متوسطه گفت: آمارهای خوبی از توازن رشته‌ها به گوش نمی‌رسد. رشد را در رشته‌هایی داریم که شاخه‌های تجربی، انسانی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش که جامعه در آن رشته‌ها اشباع شده است. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: باید نظام آموزشی کاردانش با نیازهای جامعه همسو شود و متناسب با جامعه و نیازهای آنان باشیم. 

فانی گفت: امسال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت بهسازی و تجهیز هنرستان‌ها اختصاص یافته است که این مبلغ مختص سالیان قبل حدود دو برابر شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: باید تجهیز هنرستان‌ها را به سمت صنعت سوق دهیم و صنعت کشور باید به تجهیز هنرستان روی بیاورد به طور مثال در کشور کره جنوبی صنعت این کشور هنرستان‌ها را تجهیز می‌کند. 

فانی در پایان به نظام هدایت تحصیلی اشاره‌ای کرد و گفت: وجه تمایز نسبت به سالیان گذشته بحث هدایت تحصیلی است. هدف ما امسال این است که نظام هدایت تحصیلی را سامان دهیم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار