کرمان؛

ارزشیابی کیفی توصیفی، یکی از ارکان تحول در دوره ابتدایی است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمان، از ارزشیابی کیفی توصیفی به عنوان یکی از ارکان تحول در دوره ابتدایی نام برد و گفت: این ارزشیابی به دنبال تسهیل یادگیری و ارتقاء کیفیت آموزشی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حمید موذن زاده تغیر تعریف یادگیری، تغیر اهداف ارزشیابی، بازخورد مناسب،نقش و جایگاه معلم، توجه به تفاوت های فردی را از مهمترین عوامل جایگزینی ارزشیابی کیفی، توصیفی به جای ارزشیابی کمی دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش از اجرای طرح تدبیر در یکهزار و 277 مدرسه ابتدایی استان خبر دادو افزود : طرح تدبیر در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس مستقل دوره ابتدایی استان اجرا می شود.

موذن زاده بهبود فرایندهای مدیریت مدرسه به منظور ارتقاء سطح عملکرد و کیفیت آن، نهادینه سازی برنامه محوری ، زمینه سازی برای بهبود سطح عملکرد مدرسه و توسعه و تقویت فرهنگ مشارکت و کار گروهی در مدارس ابتدایی با بهره گیری از توانمندی همه ی عوامل مدرسه را از مهم ترین و اصلی ترین اهداف این طرح دانست.

وی در ادامه از برگزاری دوره آموزشی مهارت های عمومی ویژه معلمان دوره ابتدایی با 6 سال سابقه و کمتر از آن خبر داد و خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی با 44 ساعت آموزش نظری غیر حضوری و 36 ساعت آموزش عملی تعریف شده است.

موذن زاده تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته 350 معلم دوره ابتدایی استان کرمان به دانش آموزان دیر آموز به صورت داوطلبانه خدمات آموزشی رایگان ارائه دادند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.