500 میلیون ریال اعتبار برای کشف پیشینه ی کشتی روسی

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: طبق برآوردهای بعمل آمده و نظریه کارشناسان برای روشن کردن زوایای پیدا و پنهان کشتی روسی و دستیابی به پیشینه تاریخی آن به اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال نیازمندیم.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا علیزاده در خصوص وضعیت کشتی روسی که بقایای آن در سواحل رودسر پیدا شده است، اظهارکرد: از زمان کشف این اثر تاریخی در سواحل شهرستان رودسر، تیم کارشناسی، مرمت و هویت شناسی در محل استقرار یافته و کار کارشناسی خود را آغازکرده‌اند.

وی با اشاره بر ضرورت بهره گیری از افراد متخصص در امر شناسایی و مرمت میراث فرهنگی، جهت مطالعه بر روی این کشتی که جزء میراث فرهنگی کشور در استان گیلان است، افزود: اقدامات پژوهشی بر روی بقایای این کشتی روسی در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه جاری شدن سیل اخیرا در منطقه قلعه رود رودسر سبب نمایان شدن این اثر تاریخی شده است، اضافه کرد: با توجه به برآوردها برای امورات مرمتی و پژوهشی به اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال نیازمندیم تا بتوانیم زوایای پیدا و پنهان این کشتی را باز کرده و پیشینه تاریخی آن را روشن کنیم.

علیزاده خاطر‌نشان کرد: با کشف این میراث ارزشمند، بخشی از زوایای پنهان تاریخ، فرهنگ و تمدن کشور و گیلان زمین شفاف و بازگویی می‌شود.


منبع: ایسنا 

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار