از تخریب صد در صد باغ انگوری تا معضل معادن شن و ماسه از جمله مشکلات منطقه 18

اعضای شورای شهر تهران با حضور شهردار منطقه 18 به بررسی مشکلات پیش روی این منطقه پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در دویست و یازدهمین جلسه شورای شهرتهران ،نوروزی شهردار منطقه 18و دبیر شورایاری این منطقه با حضور در صحن تالار به ارائه گزارش پرداخت که اعضای شورای شهر نکاتی را در رابطه با این منطقه به شهردار منطقه متذکر شدند.

معصومه آباد عضو شورای شهر تهران در رابطه با تخریب باغی با نام باغ انگوری در منطقه 18 اظهار داشت: قانونی وجود دارد که به افراد اجازه می دهد در 30 درصد اراضی باغی ،ساختمان احداث کنند اما در منطقه 18 شاهد بودیم که با سوءاستفاده از این قانون صد در صد باغ انگوری را نابود کرده اند.

وی افزود:مالکان در این زمین 700 واحد مسکونی احداث کرده اند که در مرحله نازک کاری قرار دارد و منجر به تخریب صد در صدی باغ شده است.

اسماعیل دوستی عضو شورای شهر تهران در رابطه با مشکلات موجود در منطقه 18 گفت: باید کاری کرد که زودتر معادن موجود در منطقه تعطیل شوند تا بیش از این مردم منطقه اذیت نشوند.

وی افزود: رودخانه کن که در انتها از منطقه 18 عبور می کند،بستر مناسبی ندارد و باید به مانند بوستان نهج البلاغه بستر سازی مناسبی برای آن در نظر گرفت و به منطقه گردشگری تبدیل کرد.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: از دیگر مشکلات منطقه نبود بیمارستان ،هتل و خطوط حمل ونقل عمومی فرسوده است.

محمد حقانی عضو شورای شهر تهران گفت: مسئله معادن شن و ماسه منطقه 18 یک مشکل قدیمی است و همه به آن آگاهی دارند.

وی افزود: با توجه به بازدید های انجام شده از منطقه دیده شد که علی‌رغم اینکه تعدادی زیادی از معادن تعطیل شده اند اما هنوز چند معدن در حال فعالیت هستند که باید پرسید این بی قانونی از کجا نشات می گیرد.

عضو شورای شهر تهران گفت: حتی شهرداری ملزم شده است که با تعطیلی این معادن کارگران آن‌ها را در جای دیگر به کار گیرد و یا به آن ها بازنشستگی پیش از موعد بدهد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار