اصفهان؛

بدنه سازی زورخانه چهار سو مقصود میدان امام اصفهان پایان یافت

مشاور مدیرکل در پایگاه های ثبت ملی و جهانی استان اصفهان و مدیر پایگاه ثبت جهانی میدان امام اصفهان گفت: عملیات بدنه سازی جبهه خارجی زورخانه 'چهارسومقصود' میدان امام به پایان رسید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان وبه نقل از مرکز اطلاع رسانی پایگاه های ثبت جهانی استان اصفهان، فریبا خطابخش افزود: با توجه به اینکه دیوارهای زورخانه بالای سطح زمین قرار گرفته است و آب های زیرزمینی به جداره های دیوار داخلی آسیب می زد، عملیات احداث دیوار، آب بند و زهکشی دیوار جنوبی در جبهه خارجی زورخانه انجام شد تا از نفود بیشتر آب جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: دیوار ضلع جنوبی این زورخانه تاریخی به دلیل نم زدگی و رطوبت ناشی از نزولات آسمانی دچار آسیب شده بود که به صورت کامل بازسازی شد.

مدیر پایگاه ثبت جهانی میدان امام اصفهان تصریح کرد: عملیات بدنه سازی دیوار جنوبی جبهه خارجی زورخانه تاریخی چهار سومقصود با اعتبار بالغ بر 30 میلیون ریال به پایان رسید.

این زورخانه در زمان صفویه کاربرد کوره آجرپزی داشته و برای تامین مصالح ساختمانی میدان امام از آن استفاده می شده اما در دوره های بعد به زورخانه تبدیل شده است.

زورخانه چهار سو مقصود میدان امام اصفهان دارای یک فضای گنبد خانه ای با تاق چشمه هایی در این محوطه است.


انتهای پیام/گ
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.