قزوین؛

آسفالت سه راه روستایی در منطقه الموت تکمیل شد

رییس اداره راه و شهرسازی منطقه الموت قزوین گفت: مرمت، زیرسازی و آسفالت سه راه روستایی این منطقه تکمیل و راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ابوالفضل لطفی افزود: برای اجرا و تکمیل آسفالت راه این سه روستا 20 میلیارد ریال از محل پرداخت یارانه قیر و اعتبارات استانی هزینه شده است.


به گفته وی، راههای روستایی جوینک به طول یک هزار و 200 متر، سنبل آباد به طول 800 متر و موشقین به طول شش کیلومتر مورد مرمت و آسفالت قرار گرفت.


لطفی در ادامه با اشاره به اجرای سه عملیات برفروبی و نمک پاشی در سطح راههای منطقه الموت طی پاییز امسال، خاطرنشان کرد: برای نمک پاشی سطح راهها تاکنون 450 تن ماسه و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.


وی اضافه کرد: 26 دستگاه از ماشین آلات سنگین به همراه 35 نیروی راهدار هم اکنون در مراکز چهارگانه راهدارخانه های الموت برای راهداری زمستانی از اوایل آبان ماه امسال مستقر می باشند.


وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در برخی از راههای روستایی به هنگام بارش برف امکان اجرای عملیات نمک پاشی نیست و حرکت تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر می باشد از اینرو در جاده های که شیب تند و یا احتمال یخ زدگی می رود به میزان 300 تن ماسه و نمک ذخیره سازی شده تا در مواقع سخت توسط روستاییان در سطح جاده ریخته شود.


لطفی ادامه داد: به رانندگان و مسافرانی هم که در فصل سرما قصد سفر به این مناطق را دارند توصیه می شود قبل از حرکت نسبت به سلامت بودن خودرو خود اطمینان داشته و زنجیر چرخ، لباس های زمستانی، پتو، آب آشامیدنی و بسته غذایی به همراه سوخت کافی به همراه داشته باشند.


منطقه الموت قزوین با وجود 183 روستای دارای سکنه دارای 800 کیلومتر راه است که 150 کیلومتر آن راه فرعی، 300 کیلومتر راه آسفالت شده و مابقی نیز راه خاکی می باشد. 

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.