دبیرکل سازمان ملل به پیونگ یانگ می رود

«بان کی مون» اعلام کرد تلاش می کند هر چه سریعتر به کره شمالی سفر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد می گوید در تلاش برای کمک به تقویت صلح در شبه جزیره کره سعی خواهد کرد هرچه سریعتر به کره شمالی سفر کند.

وی با بیان این که اوضاع سیاسی و روابط بین کره جنوبی و کره شمالی علت این سفر نیست تاکید کرد ری سو یونگ وزیر امور خارجه کره شمالی اخیرا دو مرتبه به مقر سازمان ملل متحد آمد و آنها درباره نقش دبیر کل سازمان ملل متحد در تقویت صلح و آشتی و کاهش تنش ها در شبه جزیره کره گفتگو کردند.

بان کی مون از آن زمان به بعد اعلام کرد :« نشانه ای مثبت از سوی کره شمالی به چشم می خورد و ما اکنون در حال بررسی بهترین زمان برای این سفر هستیم. اما تاکنون تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.»

بان کی مون ماه مه نیز قصد داشت به شهر مرزی کائسونگ در کره شمالی سفر کند اما این سفر در دقایق آخر لغو شد زیرا پیونگ یانگ دعوت خود را از بان کی مون به دلایل نامشخص پس گرفت.
بان کی مون که در گذشته وزیر امور خارجه کره جنوبی بوده بارها تاکید کرده است هرگونه تلاش ممکن را به منظور تقویت آشتی بین دو کره و حل مسئله هسته ای کره شمالی انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار