خبرخوش برای فرشبافان

مدیرعامل اتحادیه سراسری‌تعاونی‌فرش دستباف با اشاره به تفاهم نامه بانک توسعه تعاون و تعاونی فرش دستباف گفت: مقرر شد 200 میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون برای اشتغال 4000 نفر بافنده عضو تعاونی پرداخت شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،عبداله بهرامی از اختصاص 200 میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون برای اشتغال 4000 نفر بافنده عضو تعاونی ها خبر داد و گفت: در راستای بسط و گسترش همکاری ها و ارائه خدمات بانکی ، توسعه فعالیت های اقتصادی و حمایت از صنعت فرش دستباف از طریق اعطای تسهیلات جهت خرید مواد اولیه و تجهیز کارگاه های قالیبافی به اعضاء حقیقی تعاونی های فرش دستباف تحت پوشش؛ تفاهم نامه ای ما بین بانک توسعه تعاون کشور با اتحادیه سراسری تعاونی های تولید کنندگان فرش دستباف ایران در آبان ماه امسال با اعتبار یکسال منعقد شد .

 وی در بیان مفاد این تفاهم نامه اظهار داشت: با توجه به مفاد منعقده در این تفاهم نامه ، مقرر شد  بانک توسعه تعاون مبلغ 200میلیارد ریال تسهیلات بانرخ بهره بانکی 21%و با احتساب شش ماه تنفس و باز پرداخت 30ماهه برای پرداخت به 4000 بافنده ( سقف 50میلیون ریال ) که به عضویت تعاونی های فرش دستباف در آمده و دارای کارت قالی بافی معتبر از اتحادیه باشند پرداخت شد .

بهرامی با بیان اینکه بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای تفاهم نامه از منابع داخلی بانک بوده است گفت:بودجه در نظر گرفته شده  برای اجرای تفاهم نامه از منابع داخلی بانک بوده و ازاین رو بهره آن 21% است.

 مدیرعامل اتحادیه سراسری‌تعاونی‌فرش دستباف ادامه داد: اگرچه پرداخت این میزان بهره برای قالیبافان و تولید فرش دستباف بسیار بالا وتوجیه اقتصادی خوبی ندارد، اما به دلیل رکود شدید در بازار وعلاوه بر عدم دسترسی به نقدینگی،سرمایه و تسهیلات کم بهره برای قالیبافان تعاونی ها  ناگزیر شدیم از  منابع داخلی بانک مربوطه در خواست کمک وهمیاری کنیم.

 وی افزود:  با توجه به اینکه نرخ بهره بانکی در سایر  بانک‌ها   بالای 26% است . بانک توسعه تعاون در حال حاضر با اختصاص این مبلغ قصد دارد در جهت خدمت به بخش تعاون گامی را بردارد. البته پرداخت این تسهیلات با درصد بهره 21% بنا به گفته مدیران ارشد بانک مذکور به نوعی ضرر محسوب می‌شود. اما بر اساس رسالت حمایتی بانک توسعه تعاون چنین اقدامی صورت پذیرفته است.

 بهرامی گفت:  امیدواریم دولت تدبیر و امید با اختصاص و پرداخت سرمایه کافی به بانک توسعه تعاون که تنها  بانک اختصاصی برای 180 هزار تعاونی تولیدی ،  خدماتی ، توزیعی ، مسکن  و ...  است، زمینه دسترسی به تسهیلات ارزانتر و خدمات بیشتر برای تعاونگران را فراهم آورد، زیرا  که بخش تعاون مهمترین و قابل اعتماد ترین حامی دولت در امر اشتغال و تولید و صادرات کشور است .           


منبع:تسنیم
 انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار