تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری از ایستگاه های سطح شهر حاکی از آن است که بدلیل استقرار شرایط پایدار و وقوع اینورژن شاخص کیفیت هوای شهر مشهد در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی مشهد گفت: بیشترین بار آلودگی هوا از ایستگاه مستقر در رسالت با عدد 161 گزارش شده است و عدد شاخص در ایستگاه های خیام 69، نخریسی 86، تقی آباد 96، صدف 110، ویلا 119 و حرم مطهر 115 می باشد.

رضا اسماعیلی گفت: آلاینده های اصلی هوای شهر ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون می باشد که به طور پیوسته از دیروز صبح روند افزایشی داشته است و در حال حاضر غلظت این آلاینده در سطح غیرمجاز و بالاتر از سطح سلامت قرار دارد.

اسماعیلی عوارض بهداشتی این آلاینده را احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماریهای قلبی و ریوی و مرگ و میر در بیماران قلبی دانست و توصیه کرد: به شهروندان گرامی به خصوص بیماران قلبی- عروقی و تنفسی توصیه می گردد طی ساعات آینده از منزل خارج نشوند و از فعالیت های غیرضروری در فضای باز از جمله فعالیت های ورزشی اجتناب کنند.

به گزارش مرکز پایش، از ابتدای سال تا امروز 30 روز هوای پاک،202 روز هوای سالم(متوسط) و 18 روز ناسالم بوده است که 8 روز از تعداد روزهای ناسالم از ابتدای مهرماه ثبت شده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: هوا ، آلوده ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.