پیروزی ائتلاف حامی سیسی در انتخابات پارلمانی مصر

ائتلاف حامی سیسی موفق شد در مرحله دوم انتخابات پارلمانی مصر نیز به پیروزی برسد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کمیته عالی انتخابات مصر چهارشنبه اعلام کرد ائتلاف "در عشق مصر" که حامی عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور به شمار می رود، توانسته است تمامی کرسی های اختصاص  داده شده به فهرست احزاب را از آن خود کند.

ائتلاف حامی سیسی در مرحله نخست انتخابات که اکتبر (مهرماه)  در 14 استان برگزار شد، 60 کرسی را از آن خود کرد. "ایمن عباس،" رئیس کمیته عالی انتخابات مصر روز گذشته اعلام کرد این ائتلاف توانسته است 60 کرسی باقی مانده را در 13 استان دیگر از آن خود کند.

"ایمن عباس،" رئیس کمیته عالی انتخابات مصر همچنین تأکید کرد میزان مشارکت در مرحله دوم که یکشنبه و دوشنبه برگزار شد، 29.83 درصد بوده است؛ موضوعی که خبرها درباره استقبال ضعیف از انتخابات را تأیید می کند.

طبق اصلاحاتی که در قانون اساسی جدید مصر انجام شده است، برای نخستین بار انتخابات به دو صورت "نظام فردی" و "نظام فهرست های بسته" برگزار شد. بر این اساس، در نظام فردی، برای نامزدهای مستقل 448 کرسی (80 درصد از کل کرسی های مجلس) در نظر گرفته شده است.
 
برای فهرست های احزاب نیز در "نظام فهرست های بسته" 120 کرسی تدارک دیده شده است. با احتساب این نکات، تعداد کل کرسی های پارلمان مصر به 568 عدد می رسد. طبق اعلام "کمیسیون عالی انتخابات مصر،" ائتلاف حامی سیسی موفق شد در دو مرحله انتخابات تمامی کرسی های "نظام فهرست های بسته" را از آن خود کند.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار