انگلیس در تلاش است با استفاده از یک واحد تخصصی، با جرائم آنلاین به‌ویژه سوءاستفاده‌ی جنسی از کودکان در شبکه‌ی مخفی دارک وب مبارزه کند.

انگلیس و مبارزه با جرائم آنلاین در دارک وببه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد ارتباطات دولتی انگلیس (GCHQ) با همکاری سازمان جرائم انگلیس (NCA)، قصد دارند با فعالیت‌های مجرمانه در دارک وب (Dark Web) مبارزه کنند. سابقه‌ی همکاری این دو به سال 2013 باز می‌گردد.

دارک وب شبکه‌ای است برای فعالیت‌های غیرقانونی مانند خریدوفروش اسلحه، مواد مخدر و اطلاعات سرقت شده، مورداستفاده قرار می‌گیرد و در دسترس عموم نیست.

 ستاد ارتباطات دولتی انگلیس و سازمان جرائم این کشور با ایجاد واحدی به نام «هسته‌ی عملیات مشترک»(Joint Operations Cell) با جرائم سایبری مبارزه می‌کنند که نمونه‌ی بارز این جرائم در دارک وب صورت می‌گیرد. کیث بریستو (Keith Bristow)، مدیر سازمان جرائم سایبری این کشور، گفت: «این واحد از مهارت‌های متخصصین سازمان‌های مختلف برای مبارزه با خطرناک‌ترین جرائم آنلاین استفاده می‌کند.»

انگلیس مدعی است که پیشگام مبارزه با سوءاستفاده‌ی جنسی از کودکان است و از طریق واحد مذکور قصد دارد با این جرم که در دارک وب صورت می‌گیرد، مبارزه کند. البته این در حالی است که سابقه‌ی سوءاستفاده‌ی جنسی از کودکان در میان مقامات این کشور وجود دارد؛ مانند فساد نخست‌وزیر اسبق انگلیس به نام ادوارد هیث (Edward Heath).

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، اعلام کرد سازمان‌های اطلاعاتی نیز برای پیگیری سوءاستفاده‌ی جنسی از کودکان به واحد مذکور کمک می‌کنند. برخی مقامات انگلیس هشدار دادند بیش از 1300 کودک از طریق اینترنت در معرض سوءاستفاده‌ی جنسی قرار دارند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار