کاپیتان تیم ملی تنیس‌روی‌میز می‌گوید: برگزاری مسابقات انتخابی در 3 دوره باعث می‌شود بازیکنی که لیاقت دارد راهی تیم ملی شود.

افشین نوروزی به خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص عملکردش در مسابقات دسته برتر و انتخابی تیم ملی تنیس‌روی‌میز گفت: خدا را شاکرم که توانستم یک بار دیگر به عنوان بازیکن تیم ملی پیراهن مقدس کشورم را برتن کنم و بتوانم در مسابقات جهانی و انتخابی المپیک حاضر شوم.
 
وی در ادامه افزود: از عملکرد در دور دوم انتخابی تیم ملی راضی هستم، متاسفانه عملکرد خیلی خوبی در دور اول و دسته برتر نداشتم اما توانستم در مجموع دوم شوم. این دوره از مسابقات به دلیل حضور همه بازیکنان خوب حساسیت زیادی داشت و به همین دلیل کار سختی پیش‌رو داشتم.

کاپیتان تیم ملی تنیس‌روی‌میز در پاسخ به سوال مبنی بر آن که آیا به نظر شما نحوه امتیازدهی مسابقات و فشار زیاد آن درست است یا خیر، اظهار کرد: به نظر من اگر در دور دوم امتیاز بیشتری وجود دارد شانس برای همه به یک اندازه است و این انگیزه به وجود می‌آید که همه بجنگند، زمانی که مسابقات فشرده باشد نشان می‌دهد که کدام بازیکن آماده است و می‌تواند به خوبی امتیاز جمع کند تا راهی تیم ملی شود.
 
وی در ادامه افزود: تنظیم کردن انرژی برای بازیکن یک ویژگی است و بازیکنی که نمی‌تواند راهی تیم ملی شود چنین ویژگی ندارد.
 
زمانی که مسابقات در 3 دور به صورت فشرده برگزار می‌شود باعث می‌شود تا بازیکنی که لیاقت حضور در تیم ملی را دارد بتواند پیراهن تیم ملی را  بر تن کند. اگر قرار بود مسابقات در یک دوره برگزار شود عامل شانس هم در آن دخیل می‌شد و یا حتی یک بازیکن در اثر سرماخوردگی شانس حضور خود را از دست می‌داد، به نظر من برگزاری 3 دوره از مسابقات با این فواصل بسیار خوب بود.
 
نوروزی در ادامه افزود: زمانی که مسابقات انتخابی تیم ملی در 3 دوره برگزار می‌شود به مانند دو ماراتن است. اگر کسی اول مسابقات را با تمام توان آغاز کند به طور قطع در پایان کم می‌آورد و کسی می‌تواند از خط پایان عبور کند که با برنامه‌ریزی جلو برود.
 
من با توجه به تمرینات خوبی که در اهواز زیر نظر مربی‌ام بابادیوند و سایر دوستان داشتم توانستم دوباره افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را کسب کنم.
 
وی در پایان در خصوص شانس ملی پوشان در مسابقات جهانی و انتخابی المپیک اظهار داشت: این نفراتی که انتخاب شدند مانند پوریا، نیما،خودم و احتمالا نیما و محمدرضا اخلاق‌پسند چند سالی است که در کنار هم حضور داریم و در مسابقات آسیایی تایلند هم عملکرد خوب و مثبتی داشتیم و بسیار هماهنگ بودیم و توانستیم بهترین مقام ایران را بعد از انقلاب اسلامی بدست آوریم.

حالا هدفمان آن است تا با این آمادگی که داریم بتوانیم در مسابقات جهانی مالزی به دسته یک جهانی صعود کنیم و علاوه بر آن بتوانیم نماینده شایسته‌ای برای حضور در المپیک داشته باشیم.
 
انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان 
اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار