تنگ کردن عرصه بر سودجویان با موازنه عرضه و تقاضا/ در سفرهای زمینی اربعین به سودجویان اعتماد نکنید

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: در روزهای پر تقاضا باید موازنه بین عرضه وتقاضا ایجاد شود تا از ایجاد بازار سیاه توسط دلالان جلوگیری به عمل آید و مسئولین راه و شهرسازی باید نظارت خود را بیشتر کنند.

حمیدرضا خان محمدی خرمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تخلفات درفروش بلیت‌های هوایی اربعین گفت: دستگاه‌های نظارتی در کشور مبدأ و مقصد باید بر این تخلفات نظارت مستمر داشته باشد زیرا گرانی و در نتیجه سلب آرامش مردم می‌شوند.

وی افزود: این تخلفات صنعت کشور را تهدید می‌کند و بی سامانی و بی ثباتی در عرصه خدمات به مسافران به وجود می‌آورد.

خان محمدی در خصوص تخلفات حمل و نقل‌های زمینی در این زمان اظهار داشت: در این بحث هم مانند خطوط هوایی تخلفاتی وجود دارد امامساله  مقداری متفاوت‌تر است زیرا در این سفرها مردم خودشان تأثیر گذار هستند.

وی با ذکر بر این نکته که مسافران از امکاناتی که در قالب قانون و ضوابط است استفاده کنند بیان کرد: در سفرهای زمینی مسافران باید دقت داشته باشند که نمی‌توانند از محل تطمیع سودجویان مسیر ایاب و ذهاب خود را تسریع ببخشند.

عضو کمیسیون صنایع  و معادن افزود: درگذشته مباحثی همچون ایمنی، هزینه‌های تحمیلی، مجوزهای قانونی لازم برای خروج از کشور مبدأ و ورود به کشور مقصد و... کوتاهی‌هایی از سوی مسافران مشاهده شده که می‌تواند موجب رنج و عذاب زائران در کشور ثانی شود.

وی با بیان اینکه باید موازنه بین تعداد صندلی‌ها و تعداد افراد از قبل پیش بینی شود گفت: مسئولین مربوطه در حوزه راه و ترابری مسئولین مردم نهاد، و... باید از پتانسیل مازاد و اتوبوس‌های تمیز و سالم ترمینال، شهرداری و... به این مسیرها اضافه کنند تاموازنه عرضه و تقاضا انجام شود و درنتیجه عرصه بر سودجویان تنگ شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار