فرماندار اهر، از هزینه بیش از 4500 میلیارد ريال در پروژه معدن مس انجرد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عابدی در جمع روسای ادارات و دهیاران شهرستان گفت: از مجموع 4500 میلیارد ريال هزینه شده در پروژه معدن مس انجرد بالغ بر 2500 میلیارد ریال طی سالجاری در جهت خرید ماشین آلات و تجهیزات آنها هزینه شده که هم اکنون بیش از 95 درصد این پروژه به اتمام رسیده است.

وی افزود: با اتمام این پروژه در نیمه اول سال 95 زمینه برای اشتغال بیش از 500 نفر فراهم می شود.

رئیس شورای اداری اهربه پروژه تولیدی و کارخانه قند که بزرگترین کارخانه تولید قند بخش خصوصی کشور می باشد نیز اشاره کرد و افزود: این کارخانه نیز با مشارکت بنیاد برکت در این شهرستان در حال اجراست و امیدواریم این پروژه مهم در سال آتی به بهره برداری کامل برسد.

این مقام مسئول، همچنین از حضور اکیپ اقتصادی ترکیه ای در این شهرستان خبر داد و افزود: تاکنون سرمایه گذاران ترک برای راه اندازی یکصد دکل بادی برای تولید برق در بلندی های گردنه سامبران اعلام آمادگی کرده اند.

عابدی، افزود: در سالجاری برای زیرسازی و آسفالت بیش از 30 راه روستایی با مشارکت مردم علاوه بر شن ریزی و زیرسازی، 18 روستای شهرستان آسفالت شده و در صورت مساعد بودن آب و هوا این رقم بیشتر نیز خواهد شد.

وی، در پایان به بزرگراه اهر – تبریز نیز اشاره کرد و افزود: فاز اول این پروژه به برکت سفر اخیر ریاست جمهوری به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک رفته و مابفی این پروژه به سه پیمانکار واجدالشرایط با امکانات و ماشین آلات مجهز واگذار شده و قسمت اعظمی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به پیمانکاران پرداخت که این امر موجب تسریع در اجرای این پروژه شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.