شیر A1 یا A2، آیا فرقی با یکدیگر دارند؟

شیر یک ماده بسیار ضروری و مهم در زندگی ما است که از بدو تولد همراه ماست و ما به طور روزانه آن را مصرف می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، پروتئین شیر هم از مواد مختلفی تشکیل شده است که 30 درصد آن را بتاکارتین تشکیل می‌دهد، ماده‌ای که فرق اصلی شیرهای A1 و A2 است. 

بتاگازئین شیرهای A1، A2 با هم تفاوت‌های بسیار دارند و خیلی از دانشمندان معتقدند نه بتاگازئین شیرهای ‌A1 می‌تواند برای بدن ما مشکلات فراوانی ایجاد کند این در حالی است که خیلی‌ها بتاگازئین شیرهای A2 را کاملا بی ‌خطر می‌دانند و از جمله خطرهایی که شیرهای A1 می‌تواند برای بدن ما ایجاد کند می‌توان به دیابت نوع اول که بیشتر در دوران کودکی بر اثر کم بودن انسولین به وجود می‌آید اشاره کرد که مصرف شیرهای A1 می‌تواند باعث این بیماری شود .

بیماری‌های قلبی از دیگر مشکلات این شیرها است که با تجمع چربی در رگ‌ها که به قلب می‌رسند باعث گرفتگی رگ‌ها می‌شود. مشکلات گوارشی نیز از جمله مواردی است که بر اثر استفاده از شیرهای A1 است و مشکلات گوارشی کم‌تری برای مصرف کنندگانش به وجود می‌آورد البته نوع لاکتوز در این دو شیر یکسان و برابر است. 

ژنتیک گاو نوع تغذیه گاو و شرایط محیطی می‌تواند در شیری که ما از آن استفاده می‌کنیم تاثیر گذار باشد و دام‌دارها و دام‌پرورها توجه داشته باشند که از بهترین نوع و نژاد گاو استفاده کنند و همیشه به سلامت دام اهمیت بدهند تا بتوان بهترین محصول را در اختیار مصرف کننده قرار داد. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: شیر ، ماده معدنی ، کلسیم ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.