وزارت کشور تونس از بازداشت دست کم 30 شهروند این کشور به اتهام همکاری با تروریست ها خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دست کم 30 مظنون به همکاری با تروریست ها در در ارتباط با حمله انتحاری روز سه شنبه به اتوبوس حامل ماموران گارد ریاست جمهوری تونس که 12 کشته بر جا گذاشت، بازداشت شدند.

وزارت کشور تونس روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد مهاجم انتحاری که دست به این حمله تروریستی زد ،یک جوان تونسی بود که در حومه پایتخت زندگی می کرد.

ناجم الغرسلی وزیر کشور تونس گفت: «نتایج تحقیقات ماموران امنیتی ما درباره هویت فرد مهاجم حاکی از این است که وی هیچ ارتباطی با ماموران پلیس و گارد ریاست جمهوری نداشته است و با آنان همکاری نمی کرد ».

الغرسلی افزود عامل انتحاری حسام العبدلی نام داشت و در منطقه دوار هیشر در جنوب شهر تونس زندگی می کرد و فروشنده دوره‌گرد بود.

وزیر کشور تونس تصریح کرد از زمان وفوع انفجار ( سه شتبه گذشته ) تا امروز ماموران امنیتی دست کم 30 نفر را به ظن عضویت در گروههای تروریستی و یا همکاری با این گروهها بازداشت کردند.

گروه داعش مسئولیت حمله انتحاری به اتوبوس حامل ماموران گارد ریاست جمهوری تونس را که به کشته شدن 12 مامور منجر شد ، بر عهده گرفته است.

این سومین حمله تروریستی است که گروه تکفیری داعش در سال 2015 در تونس انجام داده است، تروریست های تکفیری داعش در دو حمله قبلی در پایتخت تونس به یک هتل مجلل در منطقه تفریحی سوسه در ماه ژوئیه و موزه باردو در مارس گذشته حمله و دهها نفر را که بیشتر آنان اتباع کشورهای خارجی بودند ، کشته و یا زخمی کردند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار